V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Seznam ztužených vzducholodí

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)

Verze z 2. 3. 2009, 09:59

V tomto seznamu jsou uvedeny ztužené vzducholodi, vyrobené v jednotlivých zemích. Výjimku tvoří vzducholodi Zeppelin, jejichž seznam je uveden samostatně.

Obsah

Německo

Schütte-Lanz

Vyrobeno 22 vzducholodí a 5 projektů. Seznam v článku Schütte-Lanz.

Zeppelin

Postaveno 119 vzducholodí a 12 dalších projektováno. Kompletní seznam v článku Seznam zepelínů. Zde je jen výběr těch nejvýznamnějších nebo těch, které byly vyvezeny do jiné země.

Další

Francie

Velká Británie

  • HMA 1 „The Mayfly“, také značena R 1, stavba začala 1909, první zkoušky 1911, žádný skutečný let, poškozena během zkoušek a později zrušena
  • HMA 9 přímý následník HMA 1, první let 27. listopadu 1916 (první let anglické ztužené vzducholodi) celkem nalétáno 198 hodin 16 minut, 33 hodin kotvení.
  • HMA 23 let do Indie 15. října 1917 Nalétáno: 8426 mil za 321 h 30 min, zrušena v září 1919
  • HMA 24 Sesterská loď HMA 23, Nalétáno: 164 h 40 min, 4200 mil, zrušena a sešrotována v prosinci 1919
  • HMA 25 Sesterská loď HMA 23, Nalétáno: 221 h 5 min, 5909 mil, zrušena v září 1919
  • R 23 Postavena v září 1917, zrušena v září 1919
  • R 24 vyřazena v prosinci 1919
  • R 25 vyrobena v září 1919
  • R 26 sesterská loď HMA 23, dostala nové označení „R“, zničena v roce 1919 na kotvišti větrným poryvem.
  • R 27 (třída HMA-23X) Zařazena 29. července 1918, nalétáno: 89 h 40 min, 16. srpna 1918 zničena ohněm v hangáru společně s několika neztuženými vzducholoděmi. Při požáru zemřel i jeden člen personálu.
  • R 28 (třída HMA-23X) nebyla postavena
  • R 29 (třída HMA-23X) 3. až 4. července 1918 uskutečnila 32 hodinový let. 29. září 1918 se zúčastnila potopení jedné z německých ponorek. Nalétala 438 hodin, poslední let: 24 října 1919
  • R 30 (třída HMA-23X) nebyla postavena
  • R 31 (dřevěná kostra) Vzlétla 29. července 1918, nalétala 9 hodin, po 3. letu byla těžce poškozena během zatahování do hangáru, počátkem dalšího roku byla rozebrána a prodána na palivové dříví. (Kupující měl smůlu: důkladně impregnované dřevo kostry bylo prakticky nehořlavé), objem 42.400 m³, délka 185 m , průměr 19,7 m, 21 plynových komor, 6 (později 5) motorů Rolls-Royce po 190 kW, rychlost 105 km/h, užitečná zátěž: 16,5 t.
  • R 32 (dřevěná kostra); sesterská loď R 31 typu SL-e (Schütte-Lanz)
  • R 33 (kopie lodi Zeppelin LZ 76/L33); první let: 6. března 1919; létala často například 1. až 2. 7. 1919 31 hodinový let s kapelou na palubě nad pobřežím Anglie a Irska; mnoho dalších civilních letů, například 10.9. 1919 do Holandska s cestujícími a obsluhou jako reklama na civilní dopravu.
  • R 34 (1919-1921) sesterská loď R33, dva přelety Atlantiku
  • R 36, už nebyla nasazena do boje, měla pod trupem zavěšenu jedinou dlouhou kabinu a absolvovala jen jedinou plavbu po válce.
  • R 37, nebyla dokončena (vizte R 38)
  • R 38 (1921), postavena pro USA, přejmenována na ZR-2
  • R 80 (1920-1925)
  • R 100 (1929-1930), velká dopravní vzducholoď, dva přelety Atlantiku
  • R 101 (1929-1930), velká dopravní vzducholoď, havarovala při prvním letu do Indie

USA

Další