Boo (programovací jazyk)
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
Verze z 21. 10. 2010, 17:20
Boo je objektově orientovaný, staticky typovaný programovací jazyk. Jeho vývoj začal v roce 2003 v souvislosti se vznikem Common Language Infrastructure. Snaží se o využití podpory Unicode, možností tvorby vícejazyčných aplikací (internationalization) a webových aplikací. Jeho syntaxe byla inspirována jazykem Python a zaměřuje se navíc na rozšiřitelnost jazyka a překladače.
Mezi základní rysy jazyka patří:
- podpora .NET objektového modelu a typového systému (oproti C# je omezena především podpora generik)
- výrazné funkcionální rysy (stručné uzávěry ala Smalltalk, seznamové komprehenze, metody jsou first-class hodnoty)
- automatické odvození typů (u lokálních proměnných, datových členů a návratových hodnot)
- přímá podpora dynamického typování (pseudotyp duck)
- makroprogramování na vysoké úrovni abstrakce (souvisí s rozšiřitelností překladače)
Open source licence ve stylu MIT/BSD.
Boo může být použit na platformách Microsoft .NET nebo Mono.
Obsah |
Ukázky zdrojového kódu
Hello world program
print "Hello, world!"
Faktoriál
import System // pouzivame jmenny prostor System a as int = int.Parse(gets()) // nacitame do a cislo fak as int = a for i in range(a-1, 1,-1 ): // prochazime zadany rozsah fak *= i print "${fak}" // zobrazime hodnotu promenne fak
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |