Alfa Romeo MiTo
Z Multimediaexpo.cz
Verze z 19. 10. 2011, 16:24
Alfa Romeo MiTo (interní označení typ 955) je kompaktní hatchback italské automobilky Alfa Romeo, který se začal vyrábět v roce 2008 (do prodeje se dostane v červenci). MiTo je konkurentem MINI, podobně zaměřené bude i chystané Audi A1. Ve výrobním programu MiTo naváže na třídveřový model 147, jehož nástupce by se měl vyrábět jen v pětidveřovém provedení. Avšak MiTo je proti 147 o 15 cm kratší a sdílí platformu s Fiatem Grande Punto, který je o třídu níž než 147. Design MiTo je inspirován supersportovním modelem 8C Competizione.
Obsah |
Název
Jméno MiTo vzniklo jako zkratka názvů měst Milano (Milán) a Torino (Turín).[1] Symbolicky je tak zdůrazněn původ auta – v Milánu sídlí Alfa Romeo, v Turínu pak mateřský koncern Fiat a zároveň se zde bude Mi.To vyrábět. Zároveň slovo mito znamená italsky mýtus.
Původně předpokládaný název nového modelu byl Junior, případně (analogicky k 8C Competizione) 4C Junior.[2] – Junior bylo dříve tradiční označení základního modelu značky. Alfa Romeo vypsala soutěž o návrh jména. Favoritem byl i Junior, ale zvítězila možnost Furiosa.
Avšak definitivní volba padla na název Mi.To, který původně nebyl uvažovaný. Při oficiálním představení nakonec byla tečka z názvu vypuštěna.
Alfa DNA
MiTo je prvním modelem Alfa Romeo, který je vybaven novým systémem Alfa DNA. Název je zkratkou tří režimů – Dynamic, Normal a All-Weather. Podle těchto režimů se přizpůsobují reakce motoru na plynový pedál a mění se nastavení stabilizačního systému. Motor 1.4 TB má v režimu Dynamic točivý moment 230 Nm, ve zbývajících 206 Nm.
Přehled motorizací
Nabídku motorů tvoří přeplňovaný benzínový 1.4 TB a nafotvý 1.6 JTDM. Nejslabší motor 1.4 MPI má výkon nastavený na 58 kW, aby odpovídal italskému zákonu, který umožňuje čerstvým držitelům řidičského oprávnění řídit pouze auta s poměrem výkonu a hmotnosti do 50 kW/t. Všechny tři motory se dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou.
V roce 2009 se začne prodávat verze GTA s přeplňovaným motorem 1.8 o výkonu 169 kW. Bližší informace k této verzi nebyly zatím zveřejněny.
|
Model | 1.4 MPI | 1.4 TB | 1.8 GTA | 1.6 JTDM |
Rok výroby | od 2008 | od 2008 | od 2009 | od 2008 |
Uspořádání válců | 4 v řadě | |||
Druh motoru | benzínový | turbobenzín | turbodiesel | |
Objem (cm³) | 1.368 | - | 1.598 | |
Vrtání × zdvih (mm) | 72,0 × 84,0 | - | 79,5 x 80,5 | |
Kompresní poměr | 10,8:1 | 9,8:1 | - | 16,5:1 |
Výkon (kW) | 58 při 6000 ot. | 114 při 5500 ot. | 169 | 88 při 3750 ot. |
Kroutící moment (Nm) | 120 při 4750 ot. | 230 při 3000 ot. | - | 320 při 1750 ot. |
Nejvyšší rychlost | 165 km/h | 215 km/h | - | 198 km/h |
Zrychlení 0–100 km/h | 12,3 s | 8,0 s | - | 9,9 s |
Komb. spotřeba (l/100 km) | 5,9 | 6,5 | - | 4,8 |
Emise CO2 (g/km) | 138 | 153 | - | 126 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1080 | 1145 | - | 1205 |
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |
Chybná citace Nalezena značka
<ref>
bez příslušné značky <references/>
.