Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !

Aiči E11A

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)

Verze z 25. 2. 2009, 07:38

Aiči E11A
Soubor:E11A Type 98 Reconnaissance Seaplane Laura E11A-3.jpg
Základní charakteristika
Určení průzkumný letoun
Výrobce Aiči
Konstruktér
První let červen 1937
Zařazen
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno 17
Varianty
Uživatel Japonské císařské námořnictvo

Aiči E11A byl létající člun, který používalo Japonské císařské námořnictvo v prvních letech druhé světové války pro noční průzkum.

Japonské námořnictvo typ označovalo Průzkumný hydroplán Typ 98 (japonsky: 九八式水上偵察機, Kjúhačišiki suidžó teisacuki), zatímco spojenci mu přidělili kódové jméno Laura. Letoun byl velice podobný svému předchůdci Aiči E10A (Typ 96, Hank). První let prototypu proběhl v červnu 1937. V soutěži se E11A ukázal jako výkonnější, než jeho konkurent Kawaniši E11K a byl objednán v malé sérii.[1]

Šlo o jednomotorový dvouplošník s motorem uloženým v horním křídle, který roztáčel tlačnou vrtuli. Pod dolním křídlem byly dva malé vyvažovací plováky. Posádka seděla v otevřené kabině a pro obranu měla jeden pohyblivý kulomet. Jinou výzbroj letoun nenesl.

Letoun se příliš nerozšířil. Bylo postaveno celkem 17 kusů, které sloužily především z katapultů japonských bitevních lodí a křižníků pro noční řízení dělostřelecké palby. Brzy byly převeleny z první linie ke spojovacím a dopravním účelům.

Obsah

Parametry

  • Osádka: 3
  • Délka: 10,71 m
  • Rozpětí: 14,49 m
  • Výška: 4,52 m
  • Plocha křídla: 46,40 m²
  • Prázdná hmotnost: 1 927 kg
  • Nejvyšší vzletová hmotnost: 3 297 m

Pohonná jednotka

Výkony

  • Nejvyšší rychlost: 217 km/h
  • Dostup: 4 425 m
  • Dolet: 2063 km

Výzbroj



Chybná citace Nalezena značka <ref> bez příslušné značky <references/>.