Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Aiči E11A
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
Řádka 3: | Řádka 3: | ||
|typ = [[průzkumný letoun]] | |typ = [[průzkumný letoun]] | ||
|výrobce = [[Aiči]] | |výrobce = [[Aiči]] | ||
- | |image = Soubor:E11A Type 98 Reconnaissance Seaplane Laura E11A-3.jpg | + | |image = [[Soubor:E11A Type 98 Reconnaissance Seaplane Laura E11A-3.jpg|250px]] |
|první let = červen [[1937 v letectví|1937]] | |první let = červen [[1937 v letectví|1937]] | ||
|vyrobeno kusů = 17 | |vyrobeno kusů = 17 | ||
Řádka 11: | Řádka 11: | ||
'''Aiči E11A''' byl [[létající člun]], který používalo [[Japonské císařské námořnictvo]] v prvních letech [[Druhá světová válka|druhé světové války]] pro noční průzkum. | '''Aiči E11A''' byl [[létající člun]], který používalo [[Japonské císařské námořnictvo]] v prvních letech [[Druhá světová válka|druhé světové války]] pro noční průzkum. | ||
- | Japonské námořnictvo typ označovalo '''Průzkumný hydroplán Typ 98''' (japonsky: 九八式水上偵察機, ''Kjúhačišiki suidžó teisacuki''), zatímco spojenci mu přidělili kódové jméno '''Laura'''. Letoun byl velice podobný svému předchůdci [[Aiči E10A]] (''Typ 96'', ''Hank''). První let prototypu proběhl v červnu [[1937 v letectví|1937]]. V soutěži se E11A ukázal jako výkonnější, než jeho konkurent [[Kawaniši E11K]] a byl objednán v malé sérii.<ref name="vam">{{Citace elektronické monografie | + | Japonské námořnictvo typ označovalo '''Průzkumný hydroplán Typ 98''' (japonsky: 九八式水上偵察機, ''Kjúhačišiki suidžó teisacuki''), zatímco spojenci mu přidělili kódové jméno '''Laura'''. Letoun byl velice podobný svému předchůdci [[Aiči E10A]] (''Typ 96'', ''Hank''). První let prototypu proběhl v červnu [[1937 v letectví|1937]]. V soutěži se E11A ukázal jako výkonnější, než jeho konkurent [[Kawaniši E11K]] a byl objednán v malé sérii.<ref name="vam">{{Citace elektronické monografie |
| příjmení = Starostin | | příjmení = Starostin | ||
| jméno = Maksim | | jméno = Maksim | ||
Řádka 27: | Řádka 27: | ||
Šlo o jednomotorový dvouplošník s motorem uloženým v horním křídle, který roztáčel tlačnou vrtuli. Pod dolním křídlem byly dva malé vyvažovací plováky. Posádka seděla v otevřené kabině a pro obranu měla jeden pohyblivý kulomet. Jinou výzbroj letoun nenesl. | Šlo o jednomotorový dvouplošník s motorem uloženým v horním křídle, který roztáčel tlačnou vrtuli. Pod dolním křídlem byly dva malé vyvažovací plováky. Posádka seděla v otevřené kabině a pro obranu měla jeden pohyblivý kulomet. Jinou výzbroj letoun nenesl. | ||
- | Letoun se příliš nerozšířil. Bylo postaveno celkem 17 kusů, které sloužily především z [[Katapult (letadlová loď)|katapult]]ů japonských [[Bitevní loď|bitevních lodí]] a [[křižník]]ů pro noční řízení dělostřelecké palby. Brzy byly převeleny z první linie ke spojovacím a dopravním účelům. | + | Letoun se příliš nerozšířil. Bylo postaveno celkem 17 kusů, které sloužily především z [[Katapult (letadlová loď)|katapult]]ů japonských [[Bitevní loď|bitevních lodí]] a [[křižník]]ů pro noční řízení dělostřelecké palby. Brzy byly převeleny z první linie ke spojovacím a dopravním účelům. |
== Parametry == | == Parametry == | ||
Řádka 34: | Řádka 34: | ||
* Rozpětí: 14,49 m | * Rozpětí: 14,49 m | ||
* Výška: 4,52 m | * Výška: 4,52 m | ||
- | * Plocha křídla: 46,40 | + | * Plocha křídla: 46,40 m<sup>2</sup> |
* Prázdná hmotnost: 1 927 kg | * Prázdná hmotnost: 1 927 kg | ||
* Nejvyšší vzletová hmotnost: 3 297 m | * Nejvyšší vzletová hmotnost: 3 297 m | ||
Řádka 45: | Řádka 45: | ||
* Nejvyšší rychlost: 217 km/h | * Nejvyšší rychlost: 217 km/h | ||
* Dostup: 4 425 m | * Dostup: 4 425 m | ||
- | * Dolet: | + | * Dolet: 2 063 km |
== Výzbroj == | == Výzbroj == | ||
* 1× 7,7 mm [[kulomet]] Typ 92 | * 1× 7,7 mm [[kulomet]] Typ 92 | ||
- | {{Letouny Japonského námořnictva druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}} | + | == Reference == |
+ | <references/> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | {{Commonscat|Aichi E11A}}{{Letouny Japonského námořnictva druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}} | ||
[[Kategorie:Japonská průzkumná letadla]] | [[Kategorie:Japonská průzkumná letadla]] | ||
[[Kategorie:Letadla Aiči|E11A]] | [[Kategorie:Letadla Aiči|E11A]] |
Aktuální verze z 10. 12. 2013, 10:35
Aiči E11A | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | průzkumný letoun | |
Výrobce | Aiči | |
Konstruktér | ||
První let | červen 1937 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 17 | |
Varianty | ||
Uživatel | Japonské císařské námořnictvo | |
Aiči E11A byl létající člun, který používalo Japonské císařské námořnictvo v prvních letech druhé světové války pro noční průzkum.
Japonské námořnictvo typ označovalo Průzkumný hydroplán Typ 98 (japonsky: 九八式水上偵察機, Kjúhačišiki suidžó teisacuki), zatímco spojenci mu přidělili kódové jméno Laura. Letoun byl velice podobný svému předchůdci Aiči E10A (Typ 96, Hank). První let prototypu proběhl v červnu 1937. V soutěži se E11A ukázal jako výkonnější, než jeho konkurent Kawaniši E11K a byl objednán v malé sérii.[1]
Šlo o jednomotorový dvouplošník s motorem uloženým v horním křídle, který roztáčel tlačnou vrtuli. Pod dolním křídlem byly dva malé vyvažovací plováky. Posádka seděla v otevřené kabině a pro obranu měla jeden pohyblivý kulomet. Jinou výzbroj letoun nenesl.
Letoun se příliš nerozšířil. Bylo postaveno celkem 17 kusů, které sloužily především z katapultů japonských bitevních lodí a křižníků pro noční řízení dělostřelecké palby. Brzy byly převeleny z první linie ke spojovacím a dopravním účelům.
Obsah |
Parametry
- Osádka: 3
- Délka: 10,71 m
- Rozpětí: 14,49 m
- Výška: 4,52 m
- Plocha křídla: 46,40 m2
- Prázdná hmotnost: 1 927 kg
- Nejvyšší vzletová hmotnost: 3 297 m
Pohonná jednotka
- 1× vodou chlazený řadový dvanáctiválec Hiro Typ 91 Mk.22
- Výkon motoru: 620 hp (455 kW)
Výkony
- Nejvyšší rychlost: 217 km/h
- Dostup: 4 425 m
- Dolet: 2 063 km
Výzbroj
- 1× 7,7 mm kulomet Typ 92
Reference
- ↑ STAROSTIN, Maksim. Aichi E11A Laura [online]. Estonsko : Virtual Aircraft Museum, [cit. 2008-01-18]. Dostupné online. (anglicky)
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |