Letiště Madrid-Barajas

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Nová šablona)
Řádka 15: Řádka 15:
V [[listopad]]u [[1998]] byla vybudována nová dráha 18R/36L. V roce [[2002]] začala stavba nového terminálu T4, podle návrhů architektů [[Antonio Lamel|Antonia Lamela]] a [[Richard Rogers|Richarda Rogerse]] a dvou nových drah. Stavby byly dokončeny v roce [[2004]].
V [[listopad]]u [[1998]] byla vybudována nová dráha 18R/36L. V roce [[2002]] začala stavba nového terminálu T4, podle návrhů architektů [[Antonio Lamel|Antonia Lamela]] a [[Richard Rogers|Richarda Rogerse]] a dvou nových drah. Stavby byly dokončeny v roce [[2004]].
-
<br style="clear:both;"/>
+
{{Panorama1
-
<div style="height: 302px; width: 95%; overflow: auto; padding: 3px;text-align: left; border:solid 1px;" >
+
|Fotovyska=297
-
<center>[[Soubor:Barajas terminal 4 panorama, Madrid.jpg|1400px|Panorama 360]]</center>
+
|Sirkaobrazku=1400
-
</div>
+
|Nazevfoto=Barajas terminal 4 panorama, Madrid.jpg
-
<center>'''Panorama terminálu 4 (2008)'''</center><br style="clear:both;"/>
+
|Popisek1=Panorama 360
 +
|Popisek2=Panorama terminálu 4 (2008)}}
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Commonscat|Madrid-Barajas Airport}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Madrid|Letiště Madrid-Barajas]]
[[Kategorie:Madrid|Letiště Madrid-Barajas]]
[[Kategorie:Letiště ve Španělsku|Madrid-Barajas]]
[[Kategorie:Letiště ve Španělsku|Madrid-Barajas]]
[[Kategorie:Panoramatické články Multimediaexpo.cz]]
[[Kategorie:Panoramatické články Multimediaexpo.cz]]

Verze z 24. 1. 2014, 13:46

Mezinárodní letiště Madrid - Barajas (IATA: MAD, ICAO: LEMD, španělsky: aeropuerto internacional de Madrid - Barajas), je největší letiště ve Španělsku, čtvrté nejrušnější v Evropě a jedenácté nejrušnější na světě. Nachází se 13 km severovýchodně od centra španělské metropole Madridu, v jeho části Barajas. Na letišti má svou základnu společnost Iberia.

Historie

Letiště bylo otevřeno v roce 1927. Byl postaven malý terminál s několika hangáry. První let proběhl do Barcelony.

V roce 1940 začaly z letiště Barajas létat spoje do Latinské Ameriky a na Filipíny, v roce 1950 se odsud začalo létat i do New Yorku.

V roce 1954 začala výstavba nového terminálu, o rok později byla budova slavnostně otevřena.

V roce 1970, kdy se letecká doprava ještě více zkvalitnila a kdy byl vyroben Boeing 747, prošlo madridským letištěm před 4 miliony cestujících a začala výstavba nového mezinárodního terminálu. V roce 1974 zavedly aerolinie Iberia pravidelnou, kyvadlovou dopravu z Madridu do Barcelony.

Mistrovství světa ve fotbale 1982 významně přispěl k dalšímu rozvoji letiště - značně rozšířeny a upraveny byly dva terminály.

V roce 1990 bylo letiště opět rozšířeno. Byl postaven první cargo terminál a zmodernizována byla kontrolní věž. V roce 1998 byla zahájena stavba nové kontrolní věže, vysoké 71 metrů, pak v roce 1999 byl opraven mezinárodní terminál.

V listopadu 1998 byla vybudována nová dráha 18R/36L. V roce 2002 začala stavba nového terminálu T4, podle návrhů architektů Antonia Lamela a Richarda Rogerse a dvou nových drah. Stavby byly dokončeny v roce 2004.

Panorama 360
Panorama terminálu 4 (2008)


Externí odkazy

Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Letiště Madrid-Barajas