Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !

Focke-Wulf Fw 191

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)

Verze z 22. 5. 2012, 19:29

Focke-Wulf Fw 191
Fw 191A on Ground hr ExCC.jpg
Základní charakteristika
Určení bombardér
Výrobce Focke-Wulf
Konstruktér
První let
Zařazen
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno 3
Varianty
Uživatel Luftwaffe

Focke-Wulf Fw 191 byl prototyp německého bombardéru z období druhé světové války.

Byl projektován podle specifikací Luftwaffe z roku 1939, na výkonný střední bombardér. Vývoj typu se nepodařil především pro potíže s pohonnou jednotkou. Podle projektu měl být letoun schopen dosáhnout rychlosti až 600 km/h s nákladem 4000 kg pum a mít dolet dostatečný k bombardování jakéhokoliv místa v Anglii (ze základen ve Francii a Norsku). Letoun poháněly dva motory Junkers Jumo 222 o výkonu 2200 k. Jejich vývoj ale provázely neustálé problémy a vedly ke skončení projektu po postavení tří prototypů.

Fw 191 pokračoval v obvyklé německé koncepci s veškerou posádkou soustředěnou v jedné kabině v nose letounu. Výzbroj se skládala z kulometu MG 81 v přední věži, dvou kulometů a kanónu MG 151 v dálkově ovládané hřbetní věži a dalších dvou kulometů a 20 mm kanónu ve spodní věži. Jeden až dva MG 81 byly také v koncích motorových gondol. Letoun měl zabudovánu pumovnici. Byly postaveny jen tři prototypy, označené V1, V2 a V6.

Jiný pohled na Fw 191

Obsah

Hlavní technické údaje

  • Osádka:
  • Rozpětí: 25 m
  • Délka: 18,45 m
  • Výška: 4,80 m
  • Nosná plocha: 70,5 m²
  • Hmotnost prázdného letounu: 11 970 kg
  • Vzletová hmotnost: 19 575 kg

Pohonná jednotka

Výkony

  • Maximální rychlost: 620 km/h ve výšce 6350 m
  • Dostup: 9 700 m
  • Stoupavost: 366 m/min
  • Dolet: 3 600 km

Výzbroj

  • 4× 7,92mm kulomet MG 81
  • 4× 13mm kulomet MG 131
  • 2× 20mm kanón MG 151/20


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Focke-Wulf Fw 191