Vickers Warwick
Z Multimediaexpo.cz
(+ Výrazné vylepšení) |
(+ Fotografie) |
||
Řádka 17: | Řádka 17: | ||
|více uživatelů = | |více uživatelů = | ||
}} | }} | ||
+ | [[Soubor:Royal Air Force Transport Command, 1943-1945. CH12931.jpg|thumb|240px|Pilotní kabina]] | ||
'''Vickers Warwick''' byl britský dálkový [[bombardér]] užívaný v době [[Druhá světová válka|druhé světové války]]. Jednalo se o „bratra“ letounu [[Vickers Wellington]], který vznikl na podkladě specifikací ministerstva letectví B.9/32. Pro letoun Warwick se dlouho hledaly účinné a vhodné motory a teprve až roku [[1937 v letectví|1937]] bylo rozhodnuto, že první prototyp bude mít motory [[Rolls-Royce Vulture]]. Další prototypy byly připraveny na motory od dalších výrobců, které však nebyly k dispozici. Letoun poprvé vzlétl [[13. srpen|13. srpna]] [[1939 v letectví|1939]], avšak pohon se ukázal, jako nespolehlivý. Proto se výroba roku [[1940 v letectví|1940]] zastavila. Na počátku ledna [[1941 v letectví|1941]] bylo objednáno 250 kusů bombardérů s bojovým jménem '''Warwick'''. Z toho mělo být 150 kusů verze '''B Mk. l''' s americkými dvouhvězdicovými [[Pratt & Whitney R-2800|Pratt & Whitney Double Wasp R-2800-S1A4-G]] po 1360 kW a 100 kusů '''B Mk. II''' s motory [[Bristol Centaurus]]. Avšak byla vyrobena pouze část, navíc se ukázalo, že letoun je pro své plánované užití beznadějně zastaralý. Proto byly letouny vyráběné od roku [[1942 v letectví|1942]] užívány jako dopravní, záchranné, průzkumné a protiponorkové stroje. | '''Vickers Warwick''' byl britský dálkový [[bombardér]] užívaný v době [[Druhá světová válka|druhé světové války]]. Jednalo se o „bratra“ letounu [[Vickers Wellington]], který vznikl na podkladě specifikací ministerstva letectví B.9/32. Pro letoun Warwick se dlouho hledaly účinné a vhodné motory a teprve až roku [[1937 v letectví|1937]] bylo rozhodnuto, že první prototyp bude mít motory [[Rolls-Royce Vulture]]. Další prototypy byly připraveny na motory od dalších výrobců, které však nebyly k dispozici. Letoun poprvé vzlétl [[13. srpen|13. srpna]] [[1939 v letectví|1939]], avšak pohon se ukázal, jako nespolehlivý. Proto se výroba roku [[1940 v letectví|1940]] zastavila. Na počátku ledna [[1941 v letectví|1941]] bylo objednáno 250 kusů bombardérů s bojovým jménem '''Warwick'''. Z toho mělo být 150 kusů verze '''B Mk. l''' s americkými dvouhvězdicovými [[Pratt & Whitney R-2800|Pratt & Whitney Double Wasp R-2800-S1A4-G]] po 1360 kW a 100 kusů '''B Mk. II''' s motory [[Bristol Centaurus]]. Avšak byla vyrobena pouze část, navíc se ukázalo, že letoun je pro své plánované užití beznadějně zastaralý. Proto byly letouny vyráběné od roku [[1942 v letectví|1942]] užívány jako dopravní, záchranné, průzkumné a protiponorkové stroje. | ||
Aktuální verze z 5. 6. 2015, 00:58
Vickers Warwick | ||
Vickers Warwick | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | víceúčelový letoun | |
Výrobce | Vickers-Armstrongs Ltd | |
Konstruktér | Rex Pierson | |
První let | 13. srpna 1939 | |
Zařazen | 1940 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 712 kusů | |
Varianty | ||
Uživatel | Royal Air Force | |
Vickers Warwick byl britský dálkový bombardér užívaný v době druhé světové války. Jednalo se o „bratra“ letounu Vickers Wellington, který vznikl na podkladě specifikací ministerstva letectví B.9/32. Pro letoun Warwick se dlouho hledaly účinné a vhodné motory a teprve až roku 1937 bylo rozhodnuto, že první prototyp bude mít motory Rolls-Royce Vulture. Další prototypy byly připraveny na motory od dalších výrobců, které však nebyly k dispozici. Letoun poprvé vzlétl 13. srpna 1939, avšak pohon se ukázal, jako nespolehlivý. Proto se výroba roku 1940 zastavila. Na počátku ledna 1941 bylo objednáno 250 kusů bombardérů s bojovým jménem Warwick. Z toho mělo být 150 kusů verze B Mk. l s americkými dvouhvězdicovými Pratt & Whitney Double Wasp R-2800-S1A4-G po 1360 kW a 100 kusů B Mk. II s motory Bristol Centaurus. Avšak byla vyrobena pouze část, navíc se ukázalo, že letoun je pro své plánované užití beznadějně zastaralý. Proto byly letouny vyráběné od roku 1942 užívány jako dopravní, záchranné, průzkumné a protiponorkové stroje.
Technické údaje
- Osádka: 6
- Motor: 2x Pratt & Whitney R-2800/S.1A4-G
- Rozpětí: 30,50 m
- Délka: 22,04 m
- Výška: 5,65 m
- Nosná plocha: 93,58 m2
- Hmotnost prázdného stroje: 12 920 kg
- Hmotnost vzletová: 20 430 kg
- Max. rychlost: 360 km/h
- Dolet: 3 200 km
- Dostup: 5 185 m
- Výzbroj: 8 kulometů ráže 7,7 mm
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |