Mitsubishi Galant

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 25. 7. 2013, 23:40; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Mitsubishi Galant GTO 1970

Mitsubishi Galant je automobil střední třídy, který vyrábí japonská automobilka Mitsubishi od roku 1969. Jméno Galant pochází z francouzštiny a znamená v překladu rytířský nebo galantní. Vyrábí se už jeho devátá generace.

Obsah

První generace

Vyráběla se do roku 1973 jako dvou- (od roku 1970) nebo čtyřdvéřový sedan. Prodávala se pod názvy Mitsubishi Colt Galant nebo Dodge Colt. Bylo to první Mitsubishi prodávané v USA a to od roku 1971. V roce 1970 se objevilo i kupé s karoseríí fastback. Šlo o sportovní model který nesl označení GTO. To napodobovalo vzhled amerických Muscle cars a prodávalo se do roku 1975.

Motory

  • 1,3l
  • 1,5l

Rozměry

  • Rozvor - 2420 mm
  • Délka - 4080 mm
  • Výška - 1560 mm
  • Šířka - 1370 mm

Druhá generace

Vpodstatě se jednalo o důkladnou modernizaci první generace. Prodávala se po dobu dvou let do roku 1975. Na americkém kontinentě se prodávala pod názvy Dodge Colt, Plymouth Colt, Plymouth Cricket a Chrysler Valiant Galant v Austrálii.

Motory

  • 1,6l

Rozměry

  • Rozvor - 2420 mm
  • Délka - 4204 mm
  • Výška - 1600 mm
  • Šířka - 1397 mm
  • Váha - 940 kg

Třetí generace

Vyráběla se v letech 19761980. Z karosářských variant zmizel dvoudvéřový sedan, ale objevilo se kombi. Označovala se řeckým písmenem Σ (Sigma). Prodávalo se pod názvem Chrysler Sigma. Nové kupé, které nahradilo Galant GTO neslo označení Lambda. Třetí generace vyhrála titul Auto roku Jihoafrické republiky roku 1977.

Motory

  • 1,6l
  • 1,8l
  • 2,0l
  • 2,6l

Rozměry

  • Rozvor - 2420 mm
  • Délka - 4204 mm
  • Výška - 1600 mm
  • Šířka - 1397 mm
  • Váha - 940 kg

Čtvrtá generace

verze kombi

Vyráběla se v letech 19801987. Prodávala se také pod názvem Mitsubishi Eterna. Poprvé se zde v japonském voze objevil vznětový motor. Tentokrát vyhrálo titul Auto roku Nového Zélandu v roce 1981. Kupé se prodávalo pod názvy Mitsubishi Scorpion v Austrálii a Dodge Challenger nebo Plymouth Sapporo v USA. Čtvrtá generace byla větší, spolehlivější a bezpečnější než předchůdce. Byla přesto brzy nahrazena novým modelem, pouze kombi zůstalo ve výrobě do roku 1987

Pátá generace

Vyráběla se v letech 19831990. Galant měl poprvé pohon předních kol.

Motory

  • 1,6l
  • 1,8l
  • 2,0l
  • 2,0l Turbo
  • 3,0l
  • 1,8 TDI

Šestá generace

sedan

Vyráběla se v letech 19871993. Objevila se i varianta hatchback a pohon všech kol. Vyhrála titul Auto roku v Japonsku pro rok 1987. Od roku 1988 bylo k dispozici kupé s názvem Eterna. V roce 1989 byla v nabídce sportovní verze upraveníá firmou AMG s bodykitem a sportovními doplňky.

Galant VR-4

Závodní verze, ketrá byla předchůdcem modelu Lancer EVO. Objevilo se v roce 1988 na americké Olympus rallye. Bylo to první Mitsubishi s pohonem všech kol, šestnáctiventilovým dvoulitrovým motorem řízením zadních kol. Oproti konkurenci bylo větší a těžší. Vůz byl upraven pro skupinu N a Michael Lieu s ním zvítězil. O rok později se představila verze pro skupinu A. Mikael Ericsson vyhrál Rally 1000 jezer a Pentti Arikkala RAC rally a tým byl úspěšnější než konkurenční Toyota. O rok později Mitsubishi testovalo 3 druhy diferenciálů a tak si připsalo jen jedno vítězství na Rally Pobřeží slonoviny. To zopakovali i v letech 1991 a 1992. V roce 91 vyhrál ještě Keneth Eriksson Švédskou rallyV roce 1992 získal Erwin Weber titul mistra Evropy.

Technická data

  • Objem motoru - 1997 cm³
  • Výkon - 295 k

Motory

  • 1,6l
  • 1,8l
  • 2,0l 102 HP
  • 2,0l 135 HP
  • 2,0l Turbo 197 HP

Rozměry

  • Rozvor - 2600 mm
  • Délka - 4540 mm
  • Výška - 1440 mm
  • Šířka - 1695 mm
  • Váha - 940 kg

Sedmá generace

sedmá generace

Vyráběla se v letech 19921998. Ve spojených státech začal prodej v roce 1994. Po nástupu typu Lancer do rallye se již tento typ nezúčastňoval automobilových soutěží.

Motory

  • 1,8l
  • 2,0l
  • 2,4l
  • 1.8 L V6
  • 2.0 L V6
  • 2.5 L V6
  • 2.0 L V6 Twin turbo

Rozměry

  • Rozvor - 2635 mm
  • Délka - 4640 mm
  • Výška - 1730 mm
  • Šířka - 1400 mm

Osmá generace

verze kombi

Vyráběla se v letech 19962006. Navazovala na design předchozí generace. V letech 1996 a 1997 vyhrála titul Auto roku Japonska. Opět se objevila verze kombi, která nesla na některých trzích jméno Legnum.

Motory

  • 1,8l
  • 2,0l
  • 2,4l
  • 2.0 L V6
  • 2.5 L V6
  • 3.0 L V6

Rozměry

  • Rozvor - 2635 mm
  • Délka - 4660 mm
  • Výška - 1740 mm
  • Šířka - 1420 mm

Devátá generace

devátá generace

Vyrábí se od roku 2004 jako čtyřdvéřový sedan. Design vytvořil Olivier Boulay. Poprvé byla představena na autosalonu v New Yorku v roce 2003. Prodává se ve státech USA, Kanada, Mexiko, Rusko, Ukrajina, Taiwan, Čína, Austrálie, Nový Zéland a Saudská Arábie. Divize Ralliart vytvořila na základě Galantu sportovní model.

Motory

  • 2,4l
  • 3,8l
  • 3.8l V6

Rozměry

  • Rozvor - 2750 mm
  • Délka - 4850 mm
  • Výška - 1840 mm
  • Šířka - 1480 mm

Externí odkazy