Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !

Mexická rallye

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 18. 8. 2013, 20:30; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Zázemí soutěže v roce 2010

Mexická rallye je označení soutěže, která je pořádána v Mexiku. Od ročníku 2004 bývá součástí Mistrovství světa v rallye.

Historie

V roce 1979 se jel první ročník pod názvem Rally America, který pořádaly dva největší mexické autokluby. Soutěž byla pořádána do roku 1985, a na dalších 6 let byla přestávka. Opět startovala až v roce 1991, ovšem z důvodu neúspěchu přišla v roce 1992 opět roční pauza. Soutěž v roce 1993 byla vyhodnocena jako Rally roku. Přesto opět nebyla pořádána v roce 1994. V letech 1996 a 1997 se jely poslední ročníky Rally America s vyšší zahraniční účastí. Od roku 1998 se jezdí jako Mexická rallye a sídlí ve městě León. Od ročníku 2001 se soutěže pravidelně účastnili pozorovatelé FIA. V roce 2002 zde startoval Harri Rovanperä s továrním vozem Peugeot 206 WRC a zvítězil. O dva roky později již v rámci Mistrovství světa v rallye 2004 zde vyhrál Markko Märtin s vozem Ford Focus RS WRC.

Chris Atkinson v roce 2008

Celá soutěž se jezdí na velmi malém území v mexickém státě Guanajuato a odpadají problémy s přesuny. Soutěž se jezdí ve velké nadmořské výšce, což způsobuje slabší výkon motorů. Starší ročníky vyhrávali zejména domácí jezdci. Mexická rallye 2005, to bylo vítězství, které získal Petter Solberg. Ročníky Mexická rallye 2006, Mexická rallye 2007, Mexická rallye 2008, Mexická rallye 2010 a Mexická rallye 2011 vyhrál Sebastien Loeb, který je zde nejúspěšnější.

V roce 2005 se zde jela soutěž juniorského šampionátu jako první neevropský podnik.[1]

Zdroje

  1. ŠTEIGR, Marek. Rally Mexico: Historie [online]. Rally Zone, 2008-2-26, [cit. 2011-06-20]. Dostupné online.  


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Mexická rallye