Automobilové kolo

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 3. 6. 2022, 16:24; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Staré automobilové kolo

Silniční motorová vozidla jsou obvykle vybavena koly s pneumatikami. Základ kola tvoří ráfek, na němž je umístěna pneumatika. Pneumatika může být buď kompaktní, nebo se může skládat z duše a pláště. Pro různé typy vozidel jsou určeny různé typy kol: jinak vypadá kolo motocyklu, jinak kola osobních a dodávkových automobilů, jinak kola nákladních automobilů, autobusů, užitkových a speciálních vozidel.

Ráfek může být plochý (jednodílný nebo vícedílný), poloprohloubený, prohloubený nebo bezpečnostní (Hump, Flat Hump). Zális může být kladný nebo záporný.

Systémy nouzového dojezdu jsou buď s běžnými ráfky (Conti Support Ring, CSR; Self Supporting Runflat Tires, SSR, DSST) nebo se speciálními ráfky a pneumatikami (systém PAX).

Motocyklová kola jsou drátová nebo plechová nebo z lehkých slitin.

Související články