Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Kamov Ka-26
Z Multimediaexpo.cz
Kamov Ka-26 | ||
Image:Peenemuende museum 04.jpg | ||
Kamov Ka-26 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | víceúčelový lehký vrtulník | |
Výrobce | Kamov | |
Konstruktér | ||
První let | 18. srpna 1966 | |
Zařazen | 1969 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | cca 850 - 900 | |
Varianty | ||
Uživatel | SSSR | |
Kamov Ka-26 (kód NATO Hoodlum) je sovětský, resp. ruský víceúčelový lehký vrtulník z poloviny 60. let 20. století. První prototyp stroje vzlétl 18. srpna 1966, sériová produkce začala v roce 1969. Vrtulník se vyráběl do roku 1985, celkem bylo vyrobeno asi 850 až 900 kusů. Výroba však nebyla zcela ukončena, stroj byl modernizován a vyráběl se v dalších variantách, přičemž produkce trvá dodnes.
Verze vrtulníku
- Ka-26 – základní typ, vyrobeno kolem 850 kusů
- Ka-126 – modernizovaný typ s jedním turbínovým motoremTVD-100 z roku 1988.
- Ka-226 – modernizovaný typ s dvěma motory Rolls-Royce Allison 250-C20R z roku 1997, sériově vyráběn od roku 2001
Technické údaje
- Osádka: 2
- Cestující: 6
- Pohon: dva vzduchem chlazené desetiválcové hvězdicové motory Vedenejev M-14V-26
- Výkon: 2 x 242,5 kW.
- Max. rychlost: 170 km/h.
- Dolet: 460 km s plným zatížením
- Dostup: 3 000 metrů
- Hmotnost prázdná 2 100 kg
- Maximální vzletová hmotnost: 3 250 kg.
- Průměr hlavního rotoru 13,00 m
- Délka trupu 7,75 m
- Výška 4,05 m
- Plocha rotačního disku: 265,50 m²
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |