Pratt & Whitney R-1830

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 7. 3. 2009, 02:12; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Pratt & Whitney R-1830 "Twin Wasp" (v řezu)
R-1830 používaný v bombardéru B-24 Liberator

Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp byl hvězdicový motor, široce rozšířený v amerických letadlech během 30. a 40. let. Šlo o dvouhvězdicový, vzduchem chlazený 14-válec.

Varianty

  • R-1830-64 - 900 hp (671 kW)
  • R-1830-41 - 1200 hp (895 kW)
  • R-1830-43 - 1200 hp (895 kW)
  • R-1830-65 - 1200 hp (895 kW)
  • R-1830-76 - 1200 hp (895 kW)
  • R-1830-86 - 1200 hp (895 kW)

Technické údaje motoru R-1830-86

  • Typ: dvouhvězdicový čtyřdobý vzduchem chlazený zážehový čtrnáctiválec s reduktorem, přeplňovaný dvoustupňovým dvourychlostním kompresorem
  • Vzletový výkon: 1200 hp (895 kW)
  • Bojový výkon: 1050 hp (783 kW) ve výšce 3990 m (II. převod kompresoru)
  • Vrtání: 139,7 mm
  • Zdvih: 139,7 mm
  • Zdvihový objem: 29,978 litru
  • Kompresní poměr: 6,70
  • Průměr motoru: 1222,4 mm
  • Hmotnost suchého motoru: 662 kg
  • Palivo: letecký benzín 100/125 Grade
  • Měrná spotřeba paliva: 290 g.kW/h
  • Poměr výkon/hmotnost: 1,35 kW/kg
  • Měrný výkon: 29,85 kW/l

Součásti

  • Rozvod: OHV, dvouventilový
  • Zapalování: zdvojené, magnety Scintilla
  • Chlazení: vzduchem