V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Dobré jméno

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 27. 8. 2021, 09:19; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Dobré jméno nebo dobrá pověst (někdy vážnost, reputace, renomé) právního subjektu je právně-ekonomický termín, který vyjadřuje míru, v jaké subjekt drží objektivně uznávané kladné vlastnosti — například čest, věrohodnost nebo spolehlivost. Pod tento pojem lze zahrnout nehmotné a samostatně nevyčíslitelné hodnoty spojované s právnickou osobou, jakými jsou například profesionalita, přízeň veřejnosti, u podnikatele třeba kvalita výrobků a poskytovaných služeb, dodržování obchodních závazků nebo schopnost ochrany obchodního tajemství.[1]

Dobré jméno se vždy posuzuje jako celek — nevztahuje se k jednotlivým vlastnostem. Dobré jméno se buduje jednáním, které je v souladu se všemi objektivně uznávanými kladnými vlastnostmi, a oslabuje jednáním, které takové znaky nenaplňuje. Alternativně, stran jednání subjektu samotého, se dobré jméno posiluje doporučeními a ztrácí pomluvami.

Pojem se často skloňuje v souvislosti s obchodními společnostmi. Buduje se postupně[2] a je jednou ze složek goodwillu podnikatelského subjektu.[3]

Související články

Reference

  1. TROJAN, Oldřich. Dobrá pověst právnické osoby. Epravo.cz [online]. . Dostupné online.  
  2. VLACH, Robert. Budujte své dobré jméno, aby lidé nepoptávali službu, ale přímo vás. iDNES.cz [online]. . Dostupné online.  
  3. HUTLOVÁ, Hana. Goodwill podniku. Dům financí.cz [online]. . Dostupné online.