Micubiši A7M

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 29. 7. 2013, 12:11; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Micubiši A7M
Mitsubishi A7M2.jpg
Mitsubishi A7M Reppu.jpg
Micubiši A7M
Základní charakteristika
Určení stíhací letoun
Výrobce Micubiši Džukógjó Kabušiki Kaiša
Konstruktér Džiró Horikoši
První let květen 1944
Zařazen
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno
Varianty
Uživatel Japonsko

Micubiši A7M Reppú (japonsky: 烈風, Hurikán; spojenecké kódové jméno: Sam) byl přímým následovníkem japonské stíhačky Micubiši A6M „Zero“. První prototyp letounu vzlétl v květnu roku 1944 a ukázalo se, že se jedná o moderní stroj. Stíhačka A7M měla samosvorné obaly palivových nádrží, pancéřový plát za sedadlem pilota či pancéřové čelní sklo. Vzhledem k tomu, že nebyl k dispozici silnější motor, letoun nedosahoval předpokládané rychlosti a stoupavosti. Nové motory se podařilo vyprodukovat až v druhé polovině roku 1944, ovšem kvůli jejich větší velikosti musel být přepracován drak, takže vznikl nový typ A7M2. V říjnu proběhly úspěšné zkoušky a stroj mohl být vyráběn sériově. Kvůli silnému zemětřesení a náletům amerických bombardérů však k tomu nedošlo a zůstalo tak u několika málo prototypů.

Technické údaje

  • Osádka: 1
  • Motor: Micubiši Ha-43-11.
  • Výzbroj: 4× kanón ráže 20 mm
  • Rozpětí: 14,00 m
  • Délka: 10,98 m
  • Výška: 4,23 m
  • Nosná plocha: 30,86 m²
  • Hmotnost prázdného letounu: 3 266 kg
  • Vzletová hmotnost: 4 720 kg
  • Max. rychlost: 628 km/h
  • Výstup do 6 000 m: 6 min 7 sekund
  • Dostup: 10 900 m
  • Dolet: 920 km