MiG-9
Z Multimediaexpo.cz
MiG-9 byl první sovětský proudový stíhací letoun, pojmenovaný v kódu NATO jako Fargo.
Jeho vývoj začal roku 1944, avšak kvůli problémům s domácími motory se opozdil. Sověti díky ukořistěným německým materiálům, které získali díky vítězství ve Velké vlastenecké válce, okopírovali německý motor BMW 003A. Prototyp s označením I-300 uskutečnil první let 24. dubna 1946. Letoun se dostal do výzbroje armády SSSR na přelomu let 1946-1947.
Celkem bylo vyrobeno přes 1 000 kusů MiG-9.
Verze letounu
- I-300: Prototyp.
- MiG-9: Sériová varianta
- MiG 9 I-301: Cvičná dvojmístná verze určená pro výcvik pilotů a nácvik katapultáže. Byly postaveny pouze dva prototypy (FT-1 a FT-2).
- MiG 9 I-302: Prototyp jednomotorového letounu s přímým křídlem
- MiG-9 FL, I-305: Prototyp jednomotorové verze s motorem Ljulka TR-1A - nikdy nevzlétla.
- MiG-9 FF, I-307: Verze s motorem s přídavným spalováním RD-20F.
- MiG-9 FR, I-308: Modernizovaná verze s přetlakovou kabinou, vystřelovací sedačkou, lepší pancéřovou ochranou, hlavňovou výzbrojí přesunutou do boků trupu a novými motory RD-21, 9,81 kN
- MiG-9 UTI: Cvičná dvojmístná verze
- MiG-9 PB: Verze s přídavnými nádržemi pod křídly.
- MiG-9 B: Verze s nově navrženou přídí, která měla zabránit vnikání zplodin střelby do motorů.
Technické údaje
- Osádka: 1
- Délka: 9,75 m
- Rozpětí: 10,00 m
- Plocha křídel: 18.20 m2
- Výška: 3,2 m
- Hmotnost prázdného stroje: 3 540 kg
- Vzletová hmotnost: 5 500 kg
- Maximální rychlost: 910 km/hod
- Motor: 2x RD-20, 7,8 kN
- Dostup: 13 500 m
- Dolet: 800 km
- Výzbroj: 1x 37 mm kanón NS-37 (40 nábojů), 2x 23 mm kanón NS-23 (80 nábojů), 400 kg pum na vnějších závěsnících
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |