Čekání na nový webový server Multimediaexpo.cz skončilo !
Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4)
.

Daihatsu Charade

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 31. 5. 2024, 21:08; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Daihatsu Charade
Daihatsu Charade G10.jpg
Základní charakteristika
Výrobce Daihatsu
Koncern
Produkce 1977-Dodnes
Vyrobeno
Místa výroby
Karoserie
Designér
Třída
Technické údaje
Délka
Šířka
Výška
Rozvor
Hmotnost
Objem nádrže
Motor a převodovka
Motor
Objem
Počet válců
Výkon
Převodovka

Daihatsu Charade je miniautomobil, který od roku 1977 vyrábí japonská automobilka Daihatsu. Jeho předchůdcem bylo Daihatsu Storia.

Obsah

První generace

První generace označovaná jako G10 se vyráběla do roku 1983. K dispozici byla jako tří- nebo pětidveřový hatchback. K pohonu sloužil motor o objemu 993 cm3, který dosahoval výkonu 37 kW.

Druhá generace

Druhá generace po faceliftu

Druhá generace, označovaná jako G11, se vyráběla v letech 1983 až 1987. V roce 1985 prošel vůz faceliftem. Stále se vyráběl jako tří- nebo pětidveřový hatchback. Kromě základního tříválcového motoru byla k dispozici jeho přeplňovaná verze a dieselový a turbodieselový motor. Vůz měl pětistupňovou manuální převodovku. Sportovní verze se jmenovala Daihatsu Charade DeTomaso a měla výkon 50 kW.

Třetí generace

třetí generace

Třetí generace s označením G100 a G102 se vyráběla v letech 1987 až 1994. V nabídce byla větší paleta motorů a vůz se také vyráběl jako čtyřdveřový sedan. Objevily se také sportovní verze GTti. Model prošel faceliftem v roce 1991. některý typy měly pohon všech kol.

Čtvrtá generace

Čtvrtá generace

Čtvrtá generace byla pojmenována G200 a G203. Vyráběla se v letech 1994 až 2000 opět jako sedan a hatchback. V roce 2000 jej nahradil vůz Daihatsu Sirion.

Pátá generace

Pod názvem Daihatsu Charade se na některých trzích prodává druhá generace vozu Toyota Yaris.

Závodní verze

Daihatsu Charade 926 Turbo

Tento typ pro rallye byl odvozen z druhé generace, konkrétně ze sportovního typu Daihatsu Charade DeTomaso Turbo. Homologace proběhla 1. ledna 1985. K pohonu sloužil řadový tříválec SOHC o objemu 926 cm3, který dosahoval výkonu 75 koní. V rámci homologace bylo postaveno pouze 200 vozů.[1]

Daihatsu Charade DeTomaso 926R

Tento speciál byl postaven pro závody ve skupině B. Poprvé byl představen na tokijském autosalonu v roce 1985. Motor byl umístěn uprostřed a poháněl zadní kola. Poháněl jej dvanáctiventilový řadový tříválec CB70 typu DOHC přeplňovaný turbodmychadlem, který dosahoval výkonu 118 koní. Na patnáctipalcových kolech byly pneumatiky Pirelli. Volant a řadící páka byly od formi Momo. Vůz měl startovat na několika podnicích Mistrovství světa v rallye 1986, ale ta byla po tragických nehodách zrušena s platností od další sezony a nemělo tedy cenu vůz dále vyvíjet.[2]

  • Rozměry
    • Hmotnost: 800 kg
    • Délka: 3850 mm
    • Šířka: 1640 mm
    • Výška: 1360 mm
    • Rozvor: 2320 mm

Reference

  1. Daihatsu Charade 926 Turbo [online]. Group B Rally, [cit. 2011-06-16]. Dostupné online.  
  2. Daihatsu Charade DeTomaso 926R [online]. Group B Rally, [cit. 2011-06-16]. Dostupné online.  


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Daihatsu Charade
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Daihatsu Charade