RBVZ Grand

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 3. 9. 2013, 08:54; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Le Grand
File:Sikorsky-LeGrand.jpg
RBVZ Grand
Základní charakteristika
Určení
Výrobce RBVZ
Konstruktér Igor I. Sikorskij
První let 1913
Zařazen
Vyřazen
Výroba 1913
Vyrobeno 2
Varianty
Uživatel Rusko

RBVZ Grand byl první strategický průzkumný letoun, který navrhl ho a roku 1913 postavil ruský konstruktér Igor Ivanovič Sikorskij.

Letoun měl uzavřenou kabinu tramvajového tvaru, vyhlídkový balkón na přídi, elektrické osvětlení i vytápění, prostor pro pětičlennou osádku. Motory byly dva tažné typu Argus po 100 koních, které však nestačily, proto byly u druhého kusu namontovány ještě dva motory jako tlačné, takže vznikly dvě tandemové motorové jednotky.

Vylepšením tohoto stroje vznikl v tomtéž roce letoun Russkij Vitjaz.

Technické údaje

  • Osádka: 4
  • Rozpětí: 27 m
  • Délka: 20 m
  • Nosná plocha: 120 m²
  • Vlastní hmotnost: 3 400 kg
  • Vzletová hmotnost: 4 000 kg
  • Maximální rychlost: 90 km/h
  • Dostup: 500 m
  • Dolet: 170 km
  • Pohonná jednotka: 4 × motor Argus
    • Výkon motoru: 4 × 100 k (73,5 kW)

Literatura

  • Václav Němeček, Vojenská letadla - letadla první světové války, Naše vojsko, 1974

¨