Rolls-Royce Avon

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 15. 9. 2013, 14:55; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Řez motorem Avon

Rolls-Royce Avon byl jednou z nejúspěšnějších konstrukcí proudového motoru firmy Rolls-Royce.

Šlo o letecký motor vyvíjený v druhé polovině 40. let XX. století. Byl vyráběn ve vysokých počtech (přes 11 000 kusů), uplatnění nalezl jak ve vojenských letounech, tak i na civilním trhu. Poháněl mj. stíhací letouny Hawker Hunter, Hawker Siddeley Sea Vixen, Supermarine Scimitar, Supermarine Swift, bombardéry English Electric Canberra a Vickers Valiant, či (ve verzi s přídavným spalováním) dvoumachový stíhací letoun English Electric Lightning — ale poháněl i civilní stroje, kupříkladu de Havilland Comet (ve verzi Comet 4) a francouzský typ Sud Aviation SE-210 Caravelle.

Rolls-Royce RA.28 Avon Mk.207

  • Typ: jednohřídelový jednoproudový turbokompresorový motor
  • Kompresor: patnáctistupňový axiální
  • Spalovací komora: smíšená trubko-prstencová s osmi plamenci
  • Turbína: dvoustupňová axiální
  • Palivo: letecký petrolej (kerosin)
  • Maximální tah: 4602 kp (45,127 kN)
  • Průměr motoru: 1054 mm
  • Délka motoru: 2878 mm
  • Hmotnost suchého motoru: 1311 kg

Externí odkazy