V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Praga RN

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 20. 9. 2013, 10:52; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Praga RN - Bratislava

Praga RN/RND byl lehký nákladní vůz, který byl vyráběn ve firmě Praga v letech 1933 - 1953. Stal se jedním z nejúspěšnějších nákladních automobilů.

Vznik automobilu Praga RN lze datovat do počátku 30. let 20. století. První série 96 kusů tohoto všestranného automobilu byla vyrobena roku 1933 a stala se žádaným artiklem. Vůz byl vyráběn v mnoha modifikacích, např. jako hasičský, zdravotnický, jako malý autobus, na rozvoz pošty apod. Tohoto automobilu si všimla i Československá armáda, která ocenila jeho výborné jízdní vlastnosti i spolehlivost a zavedla ho do služby. Automobil byl postupně modernizován a stal se jedním z nejúspěšnějších a nejvíce vyráběných středních nákladních automobilů. Licence vozu byla prodána do Jugoslávie.

První série typu RN byla poháněna zážehovým řadovým šestiválcem. Motor při objemu 3468 ccm dosahoval výkonu 38 kW. V roce 1947 po modernizaci se zvýšila užitečná hmotnost na 3000 kg, motor dosahoval výkonu 52 kW. Kromě typu RN byl vyráběn i typ RND, který byl osazen dieselovým motorem.

Technické údaje

  • Druh: 4x2 střední nákladní automobil
  • Výrobce: ČKD Praha - Praga
  • Označení výrobce: Praga RN (rychlý nákladní)
  • Rok výroby: 1933 až 1953 (12 sérií)
  • Hmotnost: 3700 kg
  • Délka: 6,28 m
  • Šířka: 2,10 m
  • Výška: 2,17 m
  • Počet sedadel: 3
  • Druh karoserie: nákladní, uzavřená kabina
  • Motor: Praga SV, vodou chlazený, šestiválec, obsah 3 468 cm
  • Výkon: 72 hP
  • Převodovka: 4+1
  • Poháněná náprava: zadní
  • Maximální rychlost: 80 km/h
  • Spotřeba paliva: 25 l/ 100 km
  • Obsah palivové nádrže: 100 l

(Údaje platí pro vozy vyráběné po roce 1939)

Externí odkazy