Popularita

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 12. 4. 2011, 15:23; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Soubor:Popularity chart.png
Popularita předsedů největších politických stran od ledna 2004 do března 2008
Popularita (z lat. populus, "lid") označuje oblíbenost osoby, filmu, automobilu nebo jiného produktu u veřejnosti. Je to produkt veřejného mínění.

Měření popularity

Firmy zabývající se výzkumem veřejného mínění čas od času zjišťují oblíbenost lidí, produktů, ideí nebo politických stran pomocí dotazníků a statistických metod výběru respondentů. Pro některé politiky (tzv. populisty) je výzkum veřejného mínění důležitou metodou při přípravě volebních programů nebo způsobu komunikace s veřejností.

Nestálost popularity

Popularita je velmi nestála veličina, která má schopnost prostřednictvím masových sdělovacích prostředků ovlivňovat sama sebe. V pozitivním i negativním slova smyslu.

Související články