Stanice metra pražského typu
Z Multimediaexpo.cz
Stanice metra pražského typu je taková stanice podzemní dráhy, která byla postavena podle specifikací, použitých při výstavbě úseku metra I.B v Praze na začátku 80. let 20. století.
Jednalo se o zdokonalení trojlodní ražené pilířové konstrukce stanice v mnoha ohledech. Zmenšeny byly v mnohém pilíře; jsou tenčí a tak bylo možné umístit do stanice více prostupů (a tudíž zlepšit tok cestujících mezi jednotlivými loděmi). Pilíře stanice jsou tvořeny dvěma částmi stejného tvaru (hranoly lichoběžníkého bokorysu) postavenými užším vrcholem na sebe. I samotné lodě se k sobě více přiblížily; mají mezi sebou pouhých 25 cm místa. Snížila se tak osová vzdálenost (v porovnání s předchozími stanicemi, například na úseku I.A a jinými, budovanými podle sovětských technologií), stanice pražského typu má tedy nástupiště užší. Na ostění se používá betonových dílců a nikoliv litinových tybinků, jako je tomu u stanic podzemních drah sovětského typu běžné.
S výstavbou těchto stanic se pokračovalo ještě v druhé polovině let osmdesátých (III.B) a v 90. letech (IV.B).
Externí odkazy a reference
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |