Bentley B.R.2

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 4. 12. 2013, 09:50; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Bentley B.R.2 (B.R. = Bentley Rotary) byl letecký motor, jehož výroba byla zahájena roku 1918 u celkem pěti výrobců; ukončena byla po dodání 2567 kusů (zakázka na stavbu celkem 7300 motorů byla po ukončení války zkrácena o 4733). Konstrukce byla dílem námořního poručíka (později námořního kapitána) W. O. Bentleye, MBE, RNAS (Walter Owen Bentley, *16. září 1888, †3. srpna 1971, pozdější zakladatel firmy Bentley Motors Limited, proslulé výrobou výkonných sportovních automobilů).

Motor poháněl celou řadu letounů, vedle známé stíhačky Sopwith 7F.1 Snipe (navazoval na konstrukci proslulého typu Sopwith Camel) můžeme uvést mj. i tyto typy:
Airco D.H.6 Alula
Armstrong Whitworth F.M.4 Armadillo
Austin Triplane
Boulton & Paul Bobolink
Grain Griffin
Nieuport B.N.1
Nieuport Nightjar
Sopwith T.F.2 Salamander
Sopwith Buffalo
Sopwith Gnu
Vickers F.B.26A Vampire II

Technická data (200 hp Bentley B.R.2)

  • Vrtání válce: 140 mm
  • Zdvih pístu: 180 mm
  • Celková plocha pístů: 1385 cm²
  • Zdvihový objem motoru: 24 938 cm³
  • Kompresní poměr: 5,26
  • Průměr motoru: 1082 mm
  • Délka motoru: 1130 mm
  • Rozvod: OHV, dvouventilový
  • Hmotnost suchého motoru (tj. bez provozních náplní): 215,5 kg
  • Výkony:
    • vzletový: 230 hp (171,5 kW) při 1300 ot/min
    • maximální: 234 hp (174,5 kW) při 1350 ot/min

Zdroje