V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Albatros D.I

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 25. 2. 2009, 07:39; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Albatros D.I
Soubor:Albatros D.I.jpg
Prototyp Albatros D.I
Základní charakteristika
Určení stíhací
Výrobce Albatros Flugzeugwerke
Konstruktér Thelen, Schubert, Gnädig
První let 1916
Zařazen 1916
Vyřazen 1917
Výroba
Vyrobeno 50
Varianty
Uživatel Německo


Albatros D.I byl německý jednomístný dvouplošný stíhací letoun používaný během první světové války, vyráběný firmou Albatros Flugzeugwerke.

Obsah

Historie

Cílem vývoje tohoto letounu bylo vyrobit lepší stroj než konkurenční francouzský Nieuport 11 či britský Airco D.H.2. Stíhačka byla objednána v červnu roku 1915 a vývoj ukončen v srpnu 1916. Trup byl poloskořepinové konstrukce což byl na tehdejší dobu novátorský konstrukční prvek a letoun poháněl motor Benz Bz.III o výkonu 150 k (112 kW), nebo šestiválcový vodou chlazený Mercedes D.III o výkonu 160 k (119 kW). Do listopadu 1916 bylo do služby armády dodáno 50 kusů D.I, předsériových i sériových. Další objednávky však nepokračovaly, konstrukce letounu nevyhovovala pro špatný výhled pilota dopředu i vzhůru, takže byl záhy nahrazen novým typem Albatros D.II.

Specifikace

Technické údaje

  • Posádka: 1 pilot
  • Délka: 7,4 m
  • Rozpětí: 8,5 m
  • Výška: 2,95 m
  • Plocha křídel: 22,9 m²
  • Prázdná hmotnost: 645 kg
  • Vzletová hmotnost : 898 kg
  • Pohonná jednotka: 1x Benz Bz.III 150 k (112 kW) nebo Mercedes D.III 160 k (119 kW)

Výkony

  • Maximální rychlost: 175 km/h
  • Dolet: 1,5 hod
  • Dostup: 3000 m
  • Stoupavost: 1000 m / 6 min

Výzbroj

Uživatelé

  • Německo

Související články