Argus As 10

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 7. 3. 2009, 02:12; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Argus As 10 C, částečný průřez
Argus As 10 C3 v letounu Fieseler Fi 156 Storch

Argus As 10 byl německý pístový letecký motor používaný v menších německých letounech během a krátce po druhé světové válce. Mezi typy letounů, které jím byly poháněny, patřily např. cvičné Arado Ar 66 a Focke-Wulf Fw 56 Stösser, pozorovací a spojovací Fieseler Fi 156 Storch nebo spojovací Messerschmitt Bf 108.

První exemplář byl vyroben v roce 1928.

Technická charakteristika (Argus As 10 C)

  • Typ: zážehový čtyřdobý vzduchem chlazený invertní (s uspořádáním válců do tvaru obráceného písmene V) osmiválec
  • Vrtání: 120 mm
  • Zdvih: 140 mm
  • Objem válců: 12,667 l
  • Hmotnost suchého motoru (tj. bez provozních náplní): 213 kg
  • Výkon: 176,5 kW (240 koní) při 2000 ot./min (verze AS 10C)