V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Ken Miles

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 12. 1. 2014, 17:07; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Ken Miles (* 1. listopad 1918 Sutton, † 17. srpen 1966 Riverside) byl americký automobilový závodník narozený ve Velké Británii. Ken Miles startoval především v kategorii sportovních vozů a v roce 1961 se neúspěšně pokoušel o účast v závodě Formule 1.

Miles z počátku závodil na motocyklech než za druhé světové války nastoupil do britské armády, kde byl seržantem tanku. Po skončení války závodil s vozy Bugatti, Alfa Romeo a Alvis v kategorii sportovních vozů. V té době se dostal do služeb Frazer Nash s motorem Ford V8.

V roce 1952 Milles opustil Velkou Británii a přesídlil do Los Angeles v Kalifornii. V roce 1953 zvítězil ve 14 závodech pořádaných SCCA s vozem dle vlastního projektu a konstrukce na podvozku vozu MG. Stejný základ použil i pro svůj další projekt , který uskutečnil v roce 1955 a nazval ho "Flying Shingle". Vůz slavil úspěch v SCCA v modifikované třídě F na západním pobřeží.

Pro rok 1957 spolu s Otto Zipperem zkonstruovali vůz Pooper za použití motoru a převodovky Porsche 550S které zasadili do rámu a šasi Cooper 56. První Pooper byl Cooper z 50 let poháněný motorem Porsche 356. Vůz dominoval sezónám 57 a 58 v SCCA na západním pobřeží, které řídil sám Ken Miles. Konstruktérské úspěchy přivedly Milese do týmu Shelby Cobra, kde se stal přímo klíčovým členem. On sám potom s vozem získal druhé místo v 500 km Bridgehampton v 1963.

V roce 1966 zvítězil v závodě na 24 hodin Daytony a 12 hodin Sebringu spolu s Lloydem Rubym a vozem Ford GT40. Testování vozu Ford J 17. srpna 1966 se mu stal osudným.

V roce 2001 byl Ken Miles uveden do síně slávy Motorsports Hall of Fame of America.

Kompletní výsledky ve formuli 1

Ford GT40, vítězný vůz Kena Milese a Lloyda Rubyho z Daytony 1966

(tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position)

Rok Tým Vůz Motor 1 2 3 4 5 6 7 8 Umístění Body
Team Lotus Lotus 18 Climax L 4 MON
NED
BEL
FRA
GBR
GER
ITA
USA
DNS

Závody mistrovství světa sportovních vozů

Rok Závod Spolujezdec Vůz Pozice Výsledky
1955 24 hodin Le Mans John Lockett MG EX 182 12. místo Výsledky
1957 12 hodin Sebringu Jean-Pierre Kunstle Porsche 550 RS 9. místo Výsledky
1958 12 hodin Sebringu Jean-Pierre Kunstle Porsche 550 RS Nedokončil Výsledky
1959 12 hodin Sebringu Jack McAfee Porsche 718 RSK 8. místo Výsledky
1962 12 hodin Sebringu Lew Spencer Sunbeam Alpine Nedokončil Výsledky
1963 12 hodin Sebringu Lew Spencer Shelby Cobra 11. místo Výsledky
12 hodin Sebringu Shelby Cobra Nedokončil Výsledky
Tourist Trophy Jack Sears Shelby Cobra Nestartoval Výsledky
500 km Bridgehampton Shelby Cobra 2. místo Výsledky
1964 12 hodin Sebringu John Morton Shelby Cobra 427 Nedokončil Výsledky
1965 2000 km Daytona Lloyd Ruby Ford GT40 1. místo Výsledky
12 hodin Sebringu Bruce McLaren Ford GT40 2. místo Výsledky
1000 km Monza Bruce McLaren Ford GT40 3. místo Výsledky
24 hodin Le Mans Bruce McLaren Ford Mk II Nedokončil Výsledky
1966 24 hodin Daytona Lloyd Ruby Ford Mk II 1. místo Výsledky
12 hodin Sebringu Lloyd Ruby Ford X1 Roadster 1. místo Výsledky
24 hodin Le Mans Denny Hulme Ford Mk II 2. místo Výsledky

Externí odkazy