Fiat Ritmo
Z Multimediaexpo.cz
Fiat Ritmo | ||
Fiat Ritmo prefacelifts 105TC (performance version).jpg | ||
Fiat Ritmo | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Výrobce | ||
Koncern | Fiat | |
Produkce | ||
Vyrobeno | ||
Místa výroby | ||
Karoserie | ||
Designér | Bertone | |
Třída | ||
Technické údaje | ||
Délka | ||
Šířka | ||
Výška | ||
Rozvor | ||
Hmotnost | ||
Objem nádrže | ||
Motor a převodovka | ||
Motor | ||
Objem | ||
Počet válců | ||
Výkon | ||
Převodovka | pětistupňová |
Fiat Ritmo byl malý osobní automobil vyráběný firmou Fiat mezi lety 1978-1988. V USA a Velké Británii byl prodáván pod názvem Fiat Strada. Celkem bylo vyrobeno více jak 1 790 000 kusů. Byl to jeden z prvních vozů s pětistupňovou převodovkou. Později byla nabízena i automatická převodovka. Jméno Ritmo bylo použito v roce 2007 v Austrálii pro nový Fiat Bravo.
Obsah |
1. generace
Představila se v roce 1978 v Turíně. Design měl na svědomí Bertone. Vůz si získal obliku zejména díky příznivé ceně oproti konkurenci. Vyráběla se také sportovní verze Abarth 130 TC o výkonu 96 kW s maximální rychlostí 195 km/h. Ten měl designové prvky odlišující ho od seriové verze a byl vybaven sportovními koly.
2. generace
model 1982
Druhá generace se odlšoval zejména v přední a zadní partii. Vozidlo získalo masku chladiče s otvory a druhý pár kulatých světel. Pokračovala i výroba sportovní verze Abarth s výkone 96 kW. Sportovní motor byl přeplňován dvěma karburátory Weber. Zrychlení z 0 na 100 km/h měl za 8 sekund. Další karosářskou variantou byl model Ritmo Cabrio s designem od společnosti Bertone.
model 1985
V roce 1985 prošlo Ritmo drobným faceliftem. Vůz v pěti-dvéřové verzi získal nové aerodynamičtější kliky. Nové tvary měly i narazníky a plastové lišty pocházející z modelu Regata. Objevil se i nový dieselový motor stejný jako v modelu Uno. V roce 1988 byla výroba modeu Ritmo nahrazena modelem Tipo.
Seat Ritmo
Licenční výroba Fiatu Ritmo probíhala i v Barceloně pod automobilkou Seat. Výroba probíhala v letech 1979 až 1982 pod názvem Seat Ritmo. Po vypršení licence probíhala výroba až do roku 1986 pod názvem Seat Ronda.
Technická data
Pohon předních kol, nezávislé zavěšení kol na příčných ramenech. Vpředu vinuté pružiny, vzadu příčná listová pera. Maximální rychlost 160 km/h, spotřeba 9 litrů na 100 km.
Motory
- 1.1 L (60 PS (44 kW)
- 1.3 L (65 PS (48 kW)
- 1.5 L (75 PS (55 kW)
- 1.7 L Diesel
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |