V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Fiat 131

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 18. 3. 2014, 08:56; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Fiat 131

Fiat 131 byl automobil nižší střední třídy, který v letech 19741984 vyráběla italská automobilka Fiat. Jeho předchůdcem byl Fiat 124, nástupcem typ Regata. Vyráběl se jako dvo- nebo čtyřdvéřový sedan, popřípadě jako pětidvéřové kombi.

Obsah

Historie

Fiat 131 kombi

Poprvé se představil na autoalonu v Turíně v roce 1974. Celkově bylo vyrobeno 1 513 800 vozů. Vůz měl motor umístěn vpředu a pohon zadních kol. Vpředu měl vůz kotoučové, vzadu bubnové brzdy. V roce 1978 se objevil drobný facelift. Kulaté světlomety byly vyměněny za hranaté. Pozměněn byl i design nárazníků. Kombi bylo přejmenováno na Panorama. Další změna přišla v roce 1981. Tentokrát se změny týkaly zejména interiéru. O dva roky později byla výroba sedanu zastavena. Výroba kombi pokračovala do nástupu výroby Regata Weekend. Do roku 1982 probíhala výroba Fiatu 131 sedan i ve Španělsku. Prodával se ale jako Seat 131. Licenční výroba probíhala také v turecké firmě Tofaş v Burse. Zde se vůz vyráběl pod názvem Murat 131.

Rozměry

  • Rozvor - 2490 mm
  • Délka - 4231 - 4264 mm
  • Šířka - 1644 - 1651 mm
  • Výška - 1381 - 1411 mm
  • Váha - 950 - 1145 kg

Ve sportu

Fiat 131 Abarth

Vůz Fiat 131 Abarth vyhrál mistrovství světa v ralye v letech 1977, 1978 a 1980. Tituly mistra světa jezdců získali Markku Alen, Timo Salonen a Walter Röhrl. Později se generálním sponzorem závodních vozů Fiat stala letecká společnost Alitalia.Závodní verze měla výkon 158 kW.

Externí odkazy

Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Fiat 131