Dornier Do 18

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 4. 5. 2014, 19:20; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Dornier Do-18
Image:Dornier Do18.jpg
Dornier Do 18
Základní charakteristika
Určení létající člun
Výrobce Dornier Werke GmbH
Konstruktér
První let 15. března 1935
Zařazen 1938
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno 160
Varianty
Uživatel Německo


Dornier Do 18 byl německý jednoplošný létající člun s dlouhým doletem užívaný od 30. let 20. století a během 2. světové války. První prototyp stroje vzlétl 15. března roku 1935. Byly postaveny ještě dva další prototypy, které byly užívány k přepravě pošty. Od roku 1938 začala sériová výroba civilních letounů označených jako Dornier Do 18F a průzkumná verze Do 18D. Další vojenská verze dostala označení Do 18G a cvičná verze Do 18H.

Technické údaje

  • Osádka: 4 - 6
  • Rozpětí: 23,70 m
  • Délka: 19,38 m
  • Výška: 5,35 m
  • Nosná plocha: 98,00 m²
  • Hmotnost prázdného stroje: 5970 kg
  • Vzletová hmotnost: 10350 kg
  • Max. vzletová hmotnost: 10795 kg
  • Motor: 2× Junkers Jumo 205D
    • Výkon motoru: 890 koní
  • Max. rychlost: 267 km/h ve výšce 2000 m
  • Ekonomická rychlost 227 km/h ve výšce 1640 m
  • Stoupavost: 130 m/min
  • Dostup: 4210 m
  • Dolet: 3500 km
  • Výzbroj: 1× pohyblivý kulomet MG 131 ráže 13 mm v předním střelišti, 1× pohyblivý kanón MG 151/20 ráže 20 mm ve hřbetní otočné věži, bomby do hmotnosti 200 kg