Iljušin Il-20 (1948)
Z Multimediaexpo.cz
Iljušin Il-20 | ||
Iljušin Il-20 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | bitevní letoun | |
Výrobce | OKB Iljušin | |
Konstruktér | ||
První let | na konci roku 1948 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | ||
Uživatel | SSSR | |
Iljušin Il-20 byl prototyp sovětského bitevního letounu z konce 40. let 20. století. Byl pokračovatelem úspěšného bitevníku Il-10. Záměrem konstruktérů zejména bylo, aby se zlepšil výhled pilota, a to zejména směrem dolů, což bylo pro bojovou akci rozhodující. Vznikl tak letoun s nápadnou kabinou posazenou v přídi, což dalo stroji přezdívku Gorbač (Hrbáč). Koncem čtyřicátých let se však ukázalo, že tento typ letounu je již zastaralý, a tak ze sériové výroby sešlo.
Označení Il-20 dostal pozdější sériově vyráběný civilní stroj, který vznikl úpravou bombardéru Iljušin Il-28.
Technické údaje
- Rozpětí: 17,00 m
- Délka: 12,59 m
- Nosná plocha: 33 m2
- Hmotnost: 9 500 kg
- Motor: MF-47 (jmenovitý výkon 2206 kW)
- Rychlost: 515 km/h ve výšce 2 800 m
- Dolet: 1 680 km
- Dostup: 7 750 km
- Výzbroj: 4× pevný kanón NS-23 ráže 23 mm, 1× pohyblivý dvojhlavňový kanon ráže 23 mm, pumy do hmotnosti 1190 kg
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |