Škoda 720

Z Multimediaexpo.cz

Škoda 720
Základní charakteristika
Výrobce
Koncern
Produkce
Vyrobeno
Místa výroby
Karoserie
Designér
Třída
Technické údaje
Délka sedan: 4360
kombi: 4420
kupé: 4360
Šířka 1630
Výška 1451
Rozvor 2550
Hmotnost pohotovostní
  • kupé: 1061
  • kombi: 1065

celková

  • sedan: 1525
Objem nádrže
Motor a převodovka
Motor řadový čtyřválec OHC
Objem
Počet válců
Výkon
Převodovka


Škoda 720 byl prototyp vozu klasického uspořádání pohonu, který se vyvíjel v letech 196772 v automobilce Škoda v Mladé Boleslavi a měl nahradit do té doby vyráběnou Škodu 1000 MB s motorem vzadu. Na tvaru karoserie se podílela italská firma Ital Design. Při návrzích se uvažovalo i o pokrokových prvcích jako automatická převodovka, klimatizace či posilovač řízení. Š720 měla mít dva motory: 1250 a silnější 1500. Verze se silnějším motorem měla mít vpředu čtveřici světlometů. K výrobě ale nikdy nedošlo a řadu 1000 nahradila v roce 1969 řada 100/110. Dochovaly se pouze dva prototypy, z každé motorizace jeden, a sice model s motorem 1,5 litru v červené barvě a model se slabším motorem 1,2 litru v modré barvě.

Obsah

Technické údaje

Karosářské verze

Motor

řadový čtyřválec OHC

  • 1498 cm3 87 koní při 5500 1/min, 125 N.m při 3500 1/min
  • 1236 cm3 67 koní při 5600 1/min, 98 N.m při 4000 1/min

Spotřeba: 10,6 l/100km

Maximální rychlost

  • motor 1500 cm3 - 152 km/h
  • motor 1250 cm3 - 136 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h

  • motor 1500 cm3 - 18,8 s
  • motor 1250 cm3 - 24.2 s

Předpokládaná cena v roce 1974 od 35 000 Kčs (průměrná mzda v roce 1975 byla 2313 Kčs)

Související články

Externí odkazy