Škoda Felicia
Z Multimediaexpo.cz
Škoda Felicia je osobní automobil, který v letech 1994 – 2001 vyráběla automobilka Škoda Auto.
Jednalo se o první model na kterém se projevilo začlenění automobilky do koncernu Volkswagen, mimo jiné použitím koncernové podvozkové platformy A02 a zavedením výrobních specifikací, definovaných bázovým modelem a systémem indexů mimořádných výbav. Koncepčně vůz vycházel z předchozího modelu Škoda Favorit, jeho design byl však pokročilejší, vůz byl osazován různými typy motorů a byl výrazně spolehlivější. Oproti modelu Favorit byly zavedeny do vybraných verzí některé nové prvky jako ABS, posilovač řízení aj.
Jméno Felicia továrna převzala od předchozího sportovního modelu Felicia vyráběného v 60. letech 20. století ve verzích s pevnou nebo skládací střechou.
Vozy se vyráběly také ve verzích Combi a Pickup, varianty byly dle vybavení označovány zkratkami LX, LXi, GLX, GLXi, přičemž písmeno „i“ označovalo motor bez karburátoru, vybavený nepřímým vstřikováním paliva. V závodě Vrchlabí byla vyráběna i verze pro volný čas s označením výrobní specifikace Fun. Také existuje luxusní varianta Laurin & Klement, první model značky Škoda sériově osazovaný airbagy.
Představení veřejnosti proběhlo v říjnu 1994 v Praze, v červnu 1995 na autosalonu v Brně se představila kombi verze. Od roku 1995 se vyráběl Pickup. V roce 1998 proběhl facelift, změnil se např. tvar masky chladiče, barva a tvar nárazníků (z černé na barvu konkrétního auta, později se takto změnila barva klik a zrcátek), nápis Felicia a tvar předních světel a mlhovek.
Motory
Motor | Objem | Výkon | Max. rychlost | Max. rychlost-Combi | Max. rychlost-Vanplus | Max. rychlost-Pickup | Zrychlení 0-100 km/h | Zrychlení 0-100 km/h-Combi | Zrychlení 0-100 km/h-Vanplus | Zrychlení 0-100 km/h-Pickup | Poznámka |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Zážehové | |||||||||||
1,3 MPI | 1289 cm³ | 40 kW (54 PS) | 151 km/h | 151 km/h | 138 km/h | 146 km/h | 15,5 s | 16,5 s | 17 s | 16 s | BMM (Bosch Mono Motronic), později MPI (Multi Point Injection) |
Š 781.135 B | 1289 cm³ | 43 kW (58 PS) | 145 km/h | 145 km/h | 130 km/h | 135 km/h | 15 s | 18 s | 18 s | 15 s | Motor s karburátorem na olovnatý benzín |
Š 781.136 B | 1289 cm³ | 50 kW (68 PS) | 162 km/h | 162 km/h | 149 km/h | 155 km/h | 13 s | 14 s | 15 s | 14 s | BMM, později MPI |
AEE 1,6 MPI | 1598 cm³ | 55 kW (75 PS) | 170 km/h | 170 km/h | 154 km/h | 161 km/h | 12 s | 13 s | 13,5 s | 12,5 s | |
Vznětové | |||||||||||
AEF 1,9 D | 1896 cm³ | 47 kW (62 PS) | 156 km/h | 156 km/h | 140 km/h | 150 km/h | 16,5 s | 17,5 s | 17,5 s | 16,5 s | vznětový motor |
Výroba byla ukončena 20. června 2001 vozem s číslem karosérie 7 367 379, následníkem modelu se stala Škoda Fabia. Celkem bylo vyrobeno 1 420 441 vozů.
Externí odkazy
- Felicia Klub server s omezeným přístupem-obsah vázaný na placené členství v klubu.
- Technické údaje
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |