Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Železniční trať České Budějovice - Summerau
Z Multimediaexpo.cz
Železniční trať České Budějovice - Horní Dvořiště - Summerau (v jízdním řádu pro cestující označená číslem 196) je jednokolejná elektrizovaná celostátní trať, součást 4. koridoru. Trať vede z Českých Budějovic přes Rybník a Horní Dvořiště do Summerau v Rakousku.
Obsah |
Historie
Provoz na trati byl zahájen v roce 1827 jako koněspřežka. V roce 1871 byla původní trať částečně přestavěna na parostrojní trať s normálním rozchodem. Trať byla elektrizována v letech 2000 - 2001. V druhé polovině devadesátých let začala optimalizace trati (v původní stopě) nejprve úpravou stanic (prodloužení staničních kolejí, zvýšení počtu staničních kolejí, nástupiště, příprava na instalaci nového zabezpečovacího zařízení), následována optimalizací mezistaničních úseků mezi státní hranicí a stanicí Omlenice a části mezistaničního úseku Kamenný Újezd - Včelná (po zastávku Kamenný Újezd zastávka). Zároveň s elektrizací bylo zprovozněno nové zabezpečovací zařízení a spuštěno dálkové řízení trati z dispečerského stanoviště v Českých Budějovicích. V letech 2008 a 2009 byla optimalizace dokončena ve zbývajících mezistaničních úsecích. Tato optimalizace již zahrnovala mírné zvýšení traťové rychlosti.
České Budějovice
- Trať 190 České Budějovice - Výhybna Nemanice - Dívčice - Číčenice - Protivín - Ražice - Strakonice - Horažďovice předměstí - Nepomuk - Nezvěstice - Plzeň hl. n.
- Trať 194 České Budějovice - Odbočka Rožnov - Černý Kříž - Volary / Nové Údolí
- Trať 199 (Gmünd NÖ ÖBB) České Velenice st. hr. - České Velenice - České Budějovice
- Trať 220 České Budějovice - Výhybna Nemanice - Veselí nad Lužnicí - Tábor - Olbramovice - Benešov u Prahy
Rybník
- Trať 195 Rybník - Lipno nad Vltavou
Externí odkazy
- [1] na ZelPage.cz
- [2] Historie železničních tratí
- [3] Průjezd trati České Budějovice - Summerau s uvedením všech dopravních bodů na trase (díly 15-21)
- [4] Informace o optimalizaci tratě v letech 2007-2009
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |