Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Aero A-18
Z Multimediaexpo.cz
Aero A-18 | ||
File:Aero A-18 na lyžích.jpg | ||
Aero A-18 na lyžích | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | stíhací letoun | |
Výrobce | Aero | |
Konstruktér | A Husník | |
První let | březen 1923 | |
Zařazen | 1923 | |
Vyřazen | 1931 | |
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | ||
Uživatel | Československo | |
Letoun Aero A-18 byl jedinou sériově vyráběnou stíhačkou firmy Aero. Tento malý a vysoký letoun přezdívaný „špaček“ byl zalétán v první polovině března 1923. Už v říjnu téhož roku se dva stroje účastnily etapového letu do Paříže. Aera se v provozu celkem osvědčila, ale měla poměrně velký počet havárií, přičemž jejich slabinou byl příliš vysoký a úzký podvozek. Letové vlastnosti však byly vcelku dobré. Existovala i speciální závodní varianta A-18b a později A-18c, zkonstruované speciálně pro Rychlostní závod o cenu presidenta republiky. Verze A-18c byla zajímavá použitím motoru Walter W-IV (licenční BMW-IV) a především povrchovým chladičem rozprostřeným na zkrácených křídlech. Tento chladič se jako technický unikát zachoval a je dnes zabudován v replice A-18c, vystavované v leteckém muzeu v Praze Kbelích.
Technické údaje
- Rozpětí: 7,60 m
- Délka: 5,90 m
- Nosná plocha: 15,90 m²
- Hmotnost prázdného letounu: 637 kg
- Motor: Walter W-III (licence BMW IIIa)
- Výkon motoru: 185 k (136 kW)
- Maximální rychlost: 229 km/h
- Dolet: 400 km
- Dostup: 9000 m
- Stoupavost: 13,8 m/s
- Výzbroj: 2× kulomet Vickers 7,7 mm
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |