Antonov An-30
Z Multimediaexpo.cz
Antonov An-30 | ||
Soubor:An30.jpg | ||
Antonov An-30 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | letoun pro plnění fotogrammetrických úkolů | |
Výrobce | Antonov | |
Konstruktér | ||
První let | 1974 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | 1975-1980 | |
Vyrobeno | 123 ks | |
Varianty | ||
Uživatel | SSSR | |
Česká armáda |
Antonov An-30 (ukrajinsky a rusky: Антонов Ан-30; v kódu NATO: Clank) je sovětský dvoumotorový turbovrtulový letoun pro plnění úkolů letecké kartografie.
Obsah |
Vývoj
An-30 konstrukčně vychází z typu Antonov An-24T. Oproti svému předchůdci má změněnou přední část trupu, která je bohatě prosklená a zvýšenou letovou palubu. Poprvé vzlétl v roce 1974 a celkem bylo vyrobeno 123 kusů.[1]
Použití
Mimo své původní určení kartografického letadla je An-30 také využíván (Bulharskem, Českem[2], Ruskem a Ukrajinou) při kontrolních letech v rámci smlouvy Open Skies.
An-30 je ve verzi An-30M používán jako letoun pro kontrolu počasí.[3]
Specifikace (An-30)
Podle Jane's All The World's Aircraft 1988-89[4] a AČR[2]
Technické údaje
- Posádka: 7
- Délka: 24,26 m
- Rozpětí: 29,20 m
- Výška: 8,32 m
- Nosná plocha: 75 m²
- Prázdná hmotnost: 15 590 kg
- Max. vzletová hmotnost : 23 000 kg
- Pohonná jednotka: 2x turbovrtulový motor ZMDB Progress (Ivčenko) AI-24T a 1x proudový motor Sojuz (Tumanskij) RU-19A-300
- Výkon pohonné jednotky: 2x 2103 kW a 1x 7,85 kN
Výkony
- Cestovní rychlost: 430 km/h ve výšce 6000 m
- Maximální rychlost: 540 km/h
- Dolet s max. množstvím paliva: 2630 km
- Dostup: 7300 m
- Max. stoupavost: 450 m/min
Externí odkazy
- (anglicky) Fotogalerie An-30
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |
Chybná citace Nalezena značka
<ref>
bez příslušné značky <references/>
.