V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Daimler-Benz DB 605
Z Multimediaexpo.cz
Daimler-Benz DB 605 byl německý letecký motor, vyráběný za druhé světové války, vyvinutý z motoru DB 601. Byl to kapalinou chlazený, vidlicový dvanáctiválec. Montoval se do především do stíhaček Messerschmitt Bf 109 a Bf 110. Licenčně se vyráběl i v Itálii, kde se montoval do stíhacích letounů Macchi MC.205, Fiat G.55 a Reggiane Re-2005.
Obsah |
Varianty
Výráběné verze
- DB 605 A(M)
- DB 605 B
- Stejný jako 605 A, ale pro dvoumotorové letouny jako Bf 110, Me 210 (jiný poměr otáček vrtule/motor)
- DB 605 AS(M)
- Výšková verze motoru 605 A s větším kompresorem z motoru DB 603; výkon do 1 435 PS; ASM se vstřikováním MW-50 a výkonu do 1 800 PS
- DB 605 ASB(M)
- Výšková verze 605 AS z konce války, používající palivo B4; ASBM se vstřikováním MW-50 a výkonu do 1 800 PS
- DB 605 ASC(M)
- Výšková verze motoru 605 AS z konce války, palivo C3; ASCM se vstřikováním MW-50 a výkonu do 2 000 PS
- DB 605 D(M)
- První DB 605 D verze, s vstřikováním MW-50; výkon do 1 700 PS
- DB 605 DB(M)
- Vylepšená 605 DM, s vstřikováním MW-50; první verze s výkonem do 1 850 PS, později snížen na 1 800 PS, palivo B4
- DB 605 DC(M)
- Vylepšená verze 605 DM, s vstřikováním MW-50; výkon do 2000 PS, palivo C3
- DB 610
- Dva motory DB 605 spojeny pro pohon jedné vrtulové hřídele; používaly se v letounech Heinkel He 177
Prototypy a další verze
- DB 605 BS
- Navrhovaná verze pro dvoumotorový letoun; odvozena z DB 605 AS
- DB 605 E
- Navrhovaná verze pro dvoumotorový letoun; odvozena z DB 605 D
- DB 605 L
- Podobný jako DB 605 D, ale s dvoustupňovým kompresorem, výkonem nad 2 000 PS
Specifikace (DB 605AM)
(během vývoje znám také jako DB 605 G)
Technické údaje
- Typ: Kapalinou chlazený, přeplňovaný, pístový, invertní, letadlový dvanáctiválec do V (60°)
- Vrtání: 154 mm
- Zdvih: 160 mm
- Objem válců: 35,7 l
- Délka: 2 303 mm
- Suchá hmotnost: 730 kg
Součásti
- Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.
- Kompresor: Jednostupňový, odstředivý kompresor s proměnnými otáčkami, poháněný přes barometricky regulovanou spojku
- Palivová soustava: Přímé vstřikování
- Mazací soustava: Suchá kliková skříň s jedním tlakovým a dvěma odsávacími čerpadly
- Chladicí soustava: Chlazení kapalinou s přetlakem
Výkony
- Výkon:
- 1 325 kW (1 800 PS - 1 775 hp) při 2 800 ot/min. (vzletový výkon s pridáváním MW-50 do válců)
- 1 250 kW (1 700 PS - 1 675 hp) při 2 800 ot/min. ve 4 000 m (13,120 ft) pro maximální výkon s pridáváním MW-50 do válců.
- 895 kW (1 080 PS - 1 065 hp) při 2 300 ot/min. v 5 500 m (18 000 ft) pro nepřetržitý výkon
- Měrný výkon: 35 kW/l
- Kompresní poměr: 7.5/7.3:1 s 87 oktanovým benzínem; 8.5/8.3:1 se 100 oktanovým benzínem
- Poměr výkon/hmotnost: 1,68 kW/kg
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |