V pondělí 16. září 2024 začala naše další
nová soutěž o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte rychle soutěžit o lákavé ceny !!

F-117A Nighthawk Stealth Fighter 2.0

Z Multimediaexpo.cz

Start hry probíhá v klasickém textovém režimu
Začátek každé mise

F-117A Nighthawk Stealth Fighter 2.0 je remake bojového leteckého simulátoru F-19 Stealth Fighter od MicroProse z let 1988–1990, který je sám remakem hry Project Stealth Fighter z roku 1987.

Původní verze pro PC byla mimo jiné doplněna o opravený model letadla po odtajnění Lockheedu F-117 Nighthawk a o 256barevnou VGA grafiku namísto původní 16barevné EGA.

Obsah

Hratelnost

Letoun F-19 z původní hry, která byla vydána dříve, než byly zveřejněny specifikace skutečné stíhačky, nesl zbraně ve čtyřech zbraňových prostorech. Vzhledem k tomu, že kapacita užitečného zatížení skutečné stealth stíhačky nedosahovala kapacity nabízené ve F-19, dali hráči v pokračování hry na výběr letoun: "realistický" model nesoucí zbraně pouze ve dvou nákladových prostorech, nebo variantu zachovávající čtyři nákladové prostory letounu z první hry. Ve verzi pro PC se oba modely stíhaček podobaly letounu F-117.

Nová hra představila nová válečná dějiště, například Kubu a operaci Pouštní bouře. Mise obvykle zahrnovaly primární i sekundární cíle, které se vybíraly z různých úkolů od fotografování objektů (jednou z vybraných zbraní musela být kamera s vysokým rozlišením) až po bombardování různých pozemních cílů. Pokročilejší rutina pro úpravu letového plánu umožňovala upravit body cesty tak, aby úspěšně obcházely pulzní a dopplerovské pozemní radary. Výchozí standardní letový plán často vedl dráhu letadla do oblastí, kde by bylo detekováno. Mise začínaly na dráze výchozí základny a končily úspěšným přistáním pilota na základně pro obnovu. Funkce "komprese času" umožňovala hráči během misí zrychlit čas.

Vylepšený systém vykreslování "3D objektů" a 256-barevná grafika umožnují lepší zobrazení cíle na dálkovém pohledu kamery v kokpitu. Hráč také může měnit úhly pohledu kolem letadla, mimo letadlo, a dokonce obrátit pohled na cíl, aby viděl letadlo prolétající nad hlavou z pozice cíle.

Ve všech herních misích hráč létá v malé výšce, ačkoli skutečné profily misí F-117 zahrnují odpalování zbraní z velké výšky. V souladu se "stealth" povahou hry probíhá většina misí v noci, ačkoli cheatovací příkaz umožňoval hráči přepnout misi na denní dobu.

Body za misi se udělovaly za úspěch či neúspěch, stejně jako za radarovou a vizuální detekci a identifikaci nepřátelských zařízení a letadel. Vysoké skóre se samozřejmě udělovalo za vstup do nepřátelského vzdušného prostoru, splnění primárních a sekundárních cílů mise a odlet, to vše bez odhalení nepřítelem. Příručka ke hře obsahovala podrobné pojednání o typech radarové detekce a o tom, jak se jí vyhnout.

Vydání hry

Hra byla původně vydána pro PC DOS v roce 1991 a v letech 1993–1994 byla přenesena na počítače Amiga, Macintosh a NEC PC-9801.

Společnost Tommo zakoupila práva na tuto hru a v roce 2015 ji digitálně vydala prostřednictvím své značky Retroism.

Velká Galerie

YouTube

F-117A Nighthawk Stealth Fighter 2.0
Microprose 1991 (Roland sound)
F-117 Nighthawk Stealth Fighter 2.0
Persian Gulf / Strike Mission


Externí odkazy


Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010