Fiat Coupé
Z Multimediaexpo.cz
Fiat Coupé (typ 175) je kupé, které bylo vyráběno italskou automobilkou Fiat v letech 1993-2000, představeno bylo roku 1993 na bruselském autosalonu. Design navrhl Chris Bangle ze STILO FIAT centra, interiér vytvořil Pininfarina. Ve své době bylo Coupé nejrychlejším evropským autem s pohonem předních kol a je nejrychlejším sériovým Fiatem všech dob.
Historie
Zpočátku byly k dispozici dva motory původně pocházející z nabídky Lancie z typu Delta Integrale), prvním byl 1995 cm³ 16V se 142 k, druhým pak agregát stejného objemu, ale vybavený turbodmychadlem, které zvyšovalo výkon až na 196 koní. V roce 1996 přibyl 16V motor z Barchetty, který z objemu 1747 cm³ dával 130 koní. O rok později byly oba dvoulitrové motory nahrazeny novými pětiválci o objemu 1998 cm³, z nichž ten atmosferický dával 147 koní, přeplňovaný pak 220 k. K dispozici byla pěti- a od roku 1998 i šestistupňová převodovka.
Fiat Coupé vznikl z popudu vedení vývoje automobilky a navázal tak (společně s Barchettou) na slavné modely šedesátých a sedmdesátých let. Výroba automobilu byla z důvodu menšího počtu vyráběných vozů svěřena dílnám Pininfarina. Dvoudveřové kupé nabízí řadu pozoruhodných detailů jako například umístění víčka nádrže na zadním blatníku, řešení zadních svítilen, umístění klik dveří ve sloupku střechy (obdobně jako později Alfa Romeo 156), či pruh táhnoucí se přes celou šíři přístrojové desky vyvedený v barvě karoserie. Překvapivě velký je u kupé zavazadlový prostor - 295 l. Od roku 1996 mohl také majitel tohoto vozidla spouštět motor tlačítkem Start, místo klasickým klíčkem.
Špičková verze s 220 k (310 Nm) měla řadu úprav, které zahrnovaly například použití diferenciálu Viscodrive či špičkových brzd Brembo a od roku 1999 i standardní montáž šestistupňové převodovky.
Přehled motorizací
Model | 1.8 16V | 2.0 16V | 2.0 20V | 2.0 20V | 2.0 16V Turbo | 2.0 20V Turbo |
Rok výroby | 1995–2000 | 1993–1995 | 1995–1998 | 1998–2000 | 1993–1995 | 1995–2000 |
Uspořádání válců | 4 v řadě | 5 v řadě | 4 v řadě | 5 v řadě | ||
Druh motoru | benzínový | turbobenzín | ||||
Objem (cm³) | 1.747 | 1.995 | 1.998 | 1.998 | 1.995 | 1.998 |
Kompresní poměr | 10,3:1 | 10,5:1 | 10,0:1 | 10,0:1 | 8,0:1 | 8,5:1 |
Výkon (kW) | 96 při 6300 ot. | 102 při 6000 ot. | 108 při 6100 ot. | 113 při 6700 ot. | 140 při 5500 ot. | 162 při 5750 ot. |
Kroutící moment (Nm) | 163 při 4300 ot. | 180 při 4500 ot. | 186 při 4500 ot. | 186 při 3750 ot. | 290 při 3400 ot. | 310 při 2500 ot. |
Nejvyšší rychlost | 205 km/h | 208 km/h | 212 km/h | 215 km/h | 225 km/h | 250 km/h |
Zrychlení 0–100 km/h | 9,2 s | 9,2 s | 8,9 s | 8,4 s | 7,5 s | 6,5 s |
Pohotovostní hmotnost | 1180 kg | 1250 kg | 1270 kg | 1270 kg | 1320 kg | 1310 kg |
Pneumatiky | 195/55R15V | 195/55R15V 205/55ZR15 | 205/50R15W | 205/50R15W | 205/55ZR15 205/55ZR16 | 205/50R16Y 225/45R16Z |
Externí odkazy
- www.fiatcoupe.net [1]
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |