Gotha Go 145
Z Multimediaexpo.cz
Gotha Go 145 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | cvičný letoun | |
Výrobce | Gotha | |
Konstruktér | ||
První let | únor 1934 | |
Zařazen | 1934 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | cca 10 000 | |
Varianty | ||
Uživatel | Německo | |
Gotha Go 145 byl německý cvičný jednomotorový dvoumístný dvouplošník z poloviny 30. let 20. století. První prototyp stroje vzlétl v únoru roku 1934 a ještě téhož roku se začal sériově vyrábět. Jeho obliba byla velká nejen u německých pilotů, ale i v zahraničí. Licenčně se proto začal vyrábět ve Španělsku a v Turecku. Verze Go 145A se vyráběla pro vojenský výcvik, typ Go 145B pro civilní zákazníky. Verze Go 145C se používala pro střelecký a pozorovatelský výcvik, byla vyzbrojena pevným kulometem MG 17 a pohyblivým kulometem MG 15, měla zaměřovač a pumové závěsníky. Za druhé světové války byly tyto letouny používány jako noční lehké bombardéry. Stroje Go 145 zůstaly po ukončení bojů v poválečném Československu, kde sloužily pod označením C-15.
Technické údaje
- Rozpětí: 9,00 m
- Délka: 8,56 m
- Výška: 2,90 m
- Nosná plocha: 21,75 m²
- Vzletová hmotnost: 1350 kg
- Motor: Argus As 10C
- Maximální rychlost: 212 km/h
- Dostup: 4100 m
- Dolet: 630 km
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |