Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Handley Page Hyderabad
Z Multimediaexpo.cz
Handley Page Hyderabad | ||
Soubor:Hyderabad1.jpg | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | těžký bombardér | |
Výrobce | Handley Page | |
Konstruktér | ||
První let | 23. října 1923 | |
Zařazen | 1925 | |
Vyřazen | 1933 | |
Výroba | ||
Vyrobeno | 44 ks | |
Varianty | ||
Uživatel | Royal Air Force | |
Handley Page H.P.24 Hyderabad byl britský dvoumotorový dvouplošný těžký bombardér vyráběný firmou Handley Page. Typ sloužil v Royal Air Force mezi lety 1925 a 1933. Byl to poslední dřevěný těžký bombardér sloužící v řadách RAF.
Obsah |
Konstrukce a vývoj
Hyderabad, původně označovaný W.8D, byl vyvinut z civilního dopravního letounu Handley Page W.8 tak, aby vyhověl požadavku 31/22 Ministerstva letectví na náhradu bombardéru Vickers Vimy Royal Air Force[1].
Konstrukce Hyderabadu byla velmi podobná typu W.8. Stroj byl celodřevěný, tříkomorový dvouplošník poháněný dvěma motory Napier Lion. Ocasní plochy byly jednoduchého typu. Jako jedno z prvních velkých letadel byl Hyderabad vybaven sloty na náběžné hraně křídla vyvinutými firmou Handley Page, které zlepšovaly příčnou stabilitu [2].
Jeden prototyp W.8D byl Ministerstvem letectví objednán v lednu 1923, poprvé vzlétl v říjnu 1923 a byl dodán na základnu RAF Martlesham Heath za účelem porovnání s konkurenčním typem Vickers Virginia [1]. Na základě tohoto porovnání byl letoun, nyní nazývaný Hyderabad, objednán pro RAF [1].
Operační nasazení
První jednotkou vyzbrojenou Hyderabady byla 99. bombardovací peruť RAF na základně RAF Bircham Newton, u níž v prosinci 1925 [1] Hyderabady nahradily jednomotorové bombardéry Avro Aldershot[2]. Protože dodávky pokračovaly pomalu a počet nehod byl vysoký, byla další peruť Hyderabadů, 10. peruť RAF v Upper Heyfordu, zformována až v roce 1928 [2]. V letech 1928 a 1929 byly rovněž zformovány dvě perutě Speciálních rezerv (502. a 503.). V roce 1931 byly dvě pravidelné (původní) perutě přezbrojeny novými Handley Page Hinaidi, vylepšenými celokovovými verzemi Hyderabadů. U poslední rezervní perutě, číslo 503, vydržely Hyderabady až do roku 1933 [1].
Specifikace (Hyderabad)
Data podle The British Bomber since 1914 [1]
Technické údaje
- Posádka: 4
- Rozpětí: 22,87 m
- Délka: 18,04 m
- Výška: 5,11 m
- Nosná plocha: 136,7 m²
- Plošné zatížení: 45,2 kg/m²
- Prázdná hmotnost: 4050 kg
- Vzletová hmotnost : 6177 kg
- Pohonná jednotka: 2x vodou chlazený 12válec Napier Lion V nebo VA
- Výkon pohonné jednotky: 500 k (373 kW)
Výkony
- Maximální rychlost: 175 km/h
- Dolet: 805 km
- Dostup: 4270 m
- Stoupavost: 4,1 m/s[2]
- Poměr výkon/hmotnost: 0,12 kW/kg
Výzbroj
Reference
- ↑ 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 MASON, Francis K. The British Bomber since 1914. London : Putnam Aeronautical Books, 1994. ISBN 0 85177 861 5. S. 152-154.
- ↑ 2,0 2,1 2,2 2,3 THETFORD, Owen. Aircraft of the Royal Air Force 1918-57. 1. vyd. London : Putnam, 1957. S. 242-243.
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |