Just Cause 2

Z Multimediaexpo.cz

Hlavní menu hry

Just Cause 2 je akční adventura z roku 2010, kterou vyvinulo studio Avalanche Studios, vydala společnost Eidos Interactive a distribuovala společnost Square Enix. Hra je pokračováním hry Just Cause z roku 2006 a byla vytvořena na enginu Avalanche 2.0 od Avalanche Studios. Jeho hrdinou je Rico Rodriguez, hlavní agent fiktivní Agentury, který přijíždí na Panau, aby svrhl diktátora Pandaka "Baby" Panaye a postavil se svému bývalému mentorovi Tomu Sheldonovi.

Panau je prakticky fiktivní dystopický ostrovní stát obklopený mořem v jihovýchodní Asii. Just Cause 2 zavádí systém Chaosu, v němž hráči musí plnit mise a ničit vládní majetek na Panau za body Chaosu. Tyto body jsou nezbytné pro další postup v příběhu.

Hra vznikla jako vylepšení Just Cause 1. Její tým viděl v první hře nevyužité příležitosti, analyzoval je a vylepšil. Výsledkem bylo přepracování designu misí, umělé inteligence a většiny základních herních mechanismů. Fiktivní stát Panau, inspirovaný jihovýchodní Asií, považoval tým za dobrou lokaci pro velkou akční hru. Avalanche Studios při vývoji Just Cause 2 spolupracovalo s londýnskými studii Square Enix. Hra byla oznámena v roce 2007 a její demo přilákalo přes dva miliony hráčů.

Hra byla vydána v březnu 2010 pro Microsoft Windows, PlayStation 3 a Xbox 360. Hra Just Cause 2 získala vesměs pozitivní recenze od kritiků, kteří chválili její hratelnost, otevřenost, kaskadérské kousky, design světa a grafiku, zatímco kritizovali příběh, střelbu a design misí. Celosvětový prodej šesti milionů kopií překonal původní odhady. Hra byla při vydání podporována stahovatelným obsahem a nakonec byl jako přídavek schválen i fanouškovský projekt pro více hráčů. Koncem roku 2015 bylo vydáno pokračování – Just Cause 3.

Just Cause 2 je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které hráči ovládají Rica Rodrigueze, polního agenta Agentury, ve snaze svrhnout diktaturu na ostrově Panau: otevřený svět, který mohou hráči prozkoumávat. Hra má tři typy misí. Mise Agentury rozvíjejí příběh a jsou hlavní kampaní hry; mise frakcí dávají hráčům za úkol pomáhat třem frakcím ve hře a mise pevností dávají hráčům za úkol infiltrovat vládní základny a osvobodit je pro frakce. K postupu v misích kampaně musí hráč získat body chaosu, což je systém postupu zavedený ve hře. Hráči získávají body chaosu za plnění misí a ničení určeného vládního majetku. S rostoucím počtem bodů chaosu získávají frakce vliv a vláda se začíná hroutit. Kromě typických misí obsahuje Just Cause 2 i závodní výzvy, za které hráči dostanou peníze.

Otevřený svět hry mohou hráči volně prozkoumávat, když zrovna neplní mise. Panau je popisováno jako oblast o rozloze přibližně 1 000 km2 (390 mil čtverečních). Nachází se zde různé krajiny, včetně pouští, hor a džunglí, a více než tři stovky osad. V osadách se nacházejí vládní zařízení a nemovitosti, které lze zničit, a odemykatelné předměty, jako jsou skrýše s penězi a součástkami zbraní, vozidel a brnění. Nalezení všech sběratelských předmětů a zničení všech vládních nemovitostí pomůže hráčům osvobodit osadu a získat body chaosu. Když hráči vytvářejí chaos nebo vstupují do zakázaných oblastí, generují teplo, kterého si všimnou nepřátelští vládní bojovníci; teplo se snižuje, když se jim hráč vyhne. Mapa se zobrazuje v Ricově PDA a jsou v ní vyznačeny body zájmu včetně míst, kde se plní mise, osad, vojenských stanovišť, závodních výzev a postupu hráče. Na PDA lze nastavit body cesty.

Hráči mohou k boji s nepřáteli používat různé zbraně. Hra obsahuje rozsáhlý arzenál zbraní, od pistolí po velké raketomety, a různá námořní, pozemní i letecká vozidla. Hráči je mohou řídit, skákat na ně nebo se před nimi schovávat za jízdy a unášet nepřátelská vozidla, čímž se spouští řada událostí. Zpočátku musí hráč získávat zbraně a vozidla v terénu. Na začátku hry se setká s dodavatelem na černém trhu, od něhož lze zbraně a vozidla zakoupit (s volitelným doručením na místo hráče vrtulníkem). Se získáváním dalších bodů chaosu se na černém trhu zpřístupňují další zbraně, vozidla a možnost extrakce. Všechny zbraně a vozidla na černém trhu lze postupně vylepšovat součástkami zbraní a vozidel v herním světě – lze získat více než 2 000 součástek. Hráči používají k přístupu na černý trh speciální vysílačku.

Just Cause 2 obsahuje přitažlivý hák, který umožňuje hráčům přivazovat k sobě předměty. Při vysokorychlostní honičce vozidel může hráč pomocí háku připoutat pronásledované vozidlo k zemi, donutit ho zastavit a často ho poškodit převrácením. Hráči k sobě také mohou připoutat dva nepřátele. Pomocí háku se hráč může přitáhnout, přidržet se objektů, jako jsou zdi nebo vrtulníky, a přitáhnout nepřátele k Ricovi. Hráč má k dispozici padák, který je vždy připraven k rozvinutí, i když byl již před chvílí rozvinut. Ten lze dobře kombinovat s hákem jako rychlý transportní prostředek (pouze na souši) nebo rychlou únikovou možnost, když je přesila nepřátel příliš velká.

Vývoj

Velký hotel Three Kings
Velký hotel Three Kings

Hru Just Cause 2 vyvinulo švédské studio Avalanche Studios a další podporu poskytlo londýnské studio Square Enix. Předchůdce hry, Just Cause 1, měl slabý komerční úspěch a od kritiků získal smíšené hodnocení. Tým se domníval, že ačkoli měl potenciál, šlo o promarněnou příležitost, a označil Just Cause 2 za "pokračování, které čeká na natočení". Krátce po zahájení vývoje začal tým analyzovat silné a slabé stránky první hry se záměrem ji vylepšit. Chtěli využít rozsáhlý otevřený svět k vytvoření odměňujících úkolů a misí, přičemž upustili od vedlejších misí první hry ve prospěch misí frakcí, dobývání pevností a závodních výzev, aby zvýšili hustotu hratelnosti, což hráči přinese mnoho zábavy i při pouhém prozkoumávání světa. Díky této hustotě se zvýšila provázanost mezi misemi frakcí a Agentury. Dalším cílem bylo vylepšit souboje a umělou inteligenci hry, aby bylo snazší provádět akční kousky a aby se zvýšil taktický prvek hry. Tým přepracoval umělou inteligenci a zlepšil reakce nepřátelských postav na akce hráče a jejich okolí. Hra obsahuje systém hybridního zamykání, který usnadňuje míření, a velmi solidní systém ničení v reálném čase. Tým také vylepšil mechaniku řízení hry, aby působila realističtěji.

Důraz na svobodu hráče odlišil Just Cause 2 od ostatních her s otevřeným světem. Podle Petera Johanssona byla řada herních mechanik tak "šílená", že při testování hry váhali. Do finální verze je však zařadili, protože se domnívali, že díky nim bude hra zábavná a splní hlavní cíl série, kterým je provádění mnoha kaskadérských kousků v obrovském otevřeném světě. Jelikož byl hák ve hře Just Cause chválen, tým jej zpřístupnil a usnadnil jeho používání jako základní součást bojového systému pokračování. Tým také zdokonalil padák, díky čemuž je realističtější a hráči mají větší kontrolu nad jeho pohybem. Přidali systém Chaosu, který zvyšuje svobodu hráčů tím, že jim umožňuje postupovat hrou značně různými způsoby namísto plnění misí.

Hra se odehrává na Panau, popisovaném jako ostrov s různými krajinami a kulturami (včetně Japonska, Thajska a Malajského souostroví). Tým si toto prostředí vybral, protože se domníval, že se jeho exotika hodí pro akční hru. Herní svět inspirovaly také Havaj a Nový Zéland. Ačkoli děj hry nesouvisel s Just Cause, hlavním hrdinou byl zkušenější Rico. Podle ředitele hry Magnuse Nedforse tým zachoval tón první hry. Příběh zůstal odlehčený a ze hry se stalo něco záměrně "hloupého". Zápletka nebyla hlavním cílem Just Cause 2 a na vytvoření příběhu tým pracoval tři až pět měsíců. Hra běží na vylepšeném enginu Avalanche Software. Na rozdíl od Just Cause byla vydána pouze pro konzole sedmé generace a její grafika nebyla ovlivněna výraznými omezeními starších konzolí. Protože se hra odehrává v otevřeném světě, považoval spoluzakladatel společnosti Avalanche Linus Bloomberg dlouhou vzdálenost pro tažení za nezbytnou, aby hráče motivovala k prozkoumávání herního světa, a engine byl upraven tak, aby tuto vlastnost umožňoval. PC verze běží na hardwaru DirectX 10 a není kompatibilní s Windows XP. Velká většina obsahu je na všech platformách stejná.

Děj hry

Čtyři roky po událostech ve hře Just Cause je Rico Rodriguez vysazen do Panau, aby našel svého bývalého průvodce Toma Sheldona, který je podezřelý z toho, že se dal na zběsilou cestu a spojil se s diktátorem země Pandakem "Baby" Panayem. S pomocí zpravodajského agenta Karla Blaina a obchodníka se zbraněmi známého pouze jako Démon lenochod se Rico spojí se třemi dominantními zločineckými gangy a frakcemi na ostrově: Šváby (organizovaný zločinecký syndikát), Smrťáky (povstalecká socialistická milice) a Ular Boys, ultranacionalistickou povstaleckou skupinou, která se hlásí k tradicionalismu a staví se proti zahraničnímu vlivu.

Jade Tan míří k jaderné ponorce

Rico shromáždí dostatek informací, aby vypátral Sheldona, který mu prozradí, že byl Démonem lenochů, zatímco vyšetřoval větší spiknutí stojící za Panayovým nástupem k moci. Rico zjistí, že Sheldon se nezbláznil, a Sheldon mu řekne, aby pokračoval ve vyvolávání chaosu na Panau, zatímco on vysvětlí situaci Agentuře.

Sheldon pak řekne Ricovi, aby si pospíšil do svého úkrytu, kde se Rico dozví, že zpravodajská agentka Jade Tan byla zajata na Panayově vojenské základně a bude mučena a možná i popravena. Přestože ji Rico zachrání a základnu zničí, Jade je naložena do náklaďáku a flotila ozbrojenců se snaží uniknout po zamrzlém jezeře. Z ledu se vynoří jaderná ponorka, ale Rico unese náklaďák a Kane (Sheldon a Ricův průvodce misí) je letecky dopraví do bezpečí. Jade později vysvětlí, že Švábi, Smrťáci a Ular Boys jsou tajně podporováni Ruskem, Čínou, respektive Japonskem, aby zničili Baby Panay, ale Rico a Sheldon se diví, co má malý ostrov tak atraktivního pro velmoci. Vypátrají a zavraždí důstojníky zahraniční rozvědky, kteří s frakcemi udržují styky.

Brzy poté ostrov zachvátí takový chaos, že Panay opustí hlavní město a odjede na svou opevněnou vojenskou základnu. Rico na základnu zaútočí s pomocí jím vybrané frakce. Během útoku je Panay zřejmě zabit Karlem Blainem při vražedné sebevraždě, ale ne dříve, než Panay vysvětlí, že tři národy spolu se Spojenými státy mají o Panau zájem kvůli jeho zásobám ropy, údajně největším na světě.

Když je Panay mrtvý, situace v Panau se stává volnou, protože cizí národy se přetahují o ropu. Rusko, Čína a Japonsko vyšlou na Panau flotilu supertankerů a USA začnou mobilizovat své vojenské síly na obranu ostrova. Rico má za úkol zadržet supertankery, dokud nedorazí posily, ale náhle se vynoří jaderná ponorka. Rico ponorku prozkoumá a najde Panaye, který je živý, ale zraněný. Přestože Panay vypálí čtyři jaderné rakety na Rusko, Čínu, Japonsko a USA, jeho oděv se zachytí o jednu z raket a on s ní vyletí vzhůru. Při pronásledování se Rico zachytí hákem na raketě. Oba muži spolu bojují ve vzduchu, když Rico zneškodňuje jednotlivé rakety.

Nakonec Rico přišpendlí Panaye k odkrytému jádru rakety, která míří na USA, a před skokem do bezpečí přeprogramuje zaměřovací počítač. Střela změní kurz a exploduje nad ropnými poli Panau, čímž zabije Panaye a zničí zásoby ropy na ostrově. Rico se znovu připojí k Sheldonovi, Kaneovi a Jade, kteří jsou zděšeni ztrátou ropy v hodnotě miliard dolarů. Rico jim vysvětluje, že kvůli ropě nemá cenu umírat; když ropa zmizí, zájem o Panau se ztratí, velmoci nebudou válčit a obyvatelé ostrova budou ušetřeni. Sheldon souhlasí a ujistí Rica, že na Panau bude dosazen prezident přátelský k USA a ostrov bude pečlivě sledován. Celá skupina pozvedne sklenky a připije si na přátelství a dobře vykonanou práci.

Obsah

Marketing

Vydavatel Eidos Interactive oznámil hru v lednu 2007 a o rok později bylo naplánováno vydání na Vánoce 2008. Později bylo vydání odloženo na třetí čtvrtletí roku 2009. Demoverze hry, vydaná 4. března 2010, přilákala více než dva miliony hráčů. Podle zakladatele studia Christofera Sundberga bylo demo zamýšleno jako menší verze hry, aby si hráči mohli plně vyzkoušet její otevřenou hratelnost. Poté, co japonský vydavatel Square Enix koupil společnost Eidos Interactive, oznámil, že hra vyjde v Severní Americe 23. března 2010 a v Evropě 26. března. Předobjednatelé obdrželi mapu Panau a přístup k balíčku Black Market Chaos Pack. Ultimátní edice se hrou a balíčky Black Market Aerial a Boom byla vydána 20. prosince 2011 pro PlayStation Network.

Hlavní mise Agentury

  1. Welcome to Panau – první mise agentury, která zároveň slouží jako výukový program pro některé herní prvky.
  2. Casino Bust – druhá mise agentury.
  3. The White Tiger – třetí mise agentury ve hře, pro organizaci "Bílý tygr" (musíte mít 75 000 bodů chaosu).
  4. Mountain Rescue – pro její aktivaci musíte mít 160 000 bodů chaosu.
  5. Three Kings – pro její aktivaci musíte mít 280 000 bodů chaosu. Celá se odehrává v obrovském hotelu Three Kings.
  6. Into the Den – pro její aktivaci musíte mít 435 000 bodů chaosu. Po jejím dokončení se automaticky spustí 7. mise.
  7. A Just Cause – poslední a finální mise.

Mercenary režim

Po dokončení finální mise "A Just Cause" se uzavře hlavní příběh hry. Ale stále Vám zůstane obrovský otevřený svět plný zábavy a závodů, který můžete dál libovolně procházet.

Hra vás proto hodí do režimu "Mercenary Mode" a výrazně zobrazí počet procent všech aktuálně dokončených úkolů a závodů. A důrazně vám doporučí splnění všech úkolů na 100 procent, což pravděpodobně není možné kvůli několika nepříjemným chybám hry.

Tyto chyby hry však nemohou změnit fakt, že Vás čeká ještě obrovské množství zábavy v silně přitažlivém světě Panau !

Velká Galerie

YouTube

Just Cause 2 – Full Playthrough (Hardcore Mode)
Just Cause 2 All Easter Eggs And Secrets HD


Just Cause 2 – Agency Mission 5: Three Kings
Just Cause 2 – Agency Mission 6: Into the Den


Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Just Cause 2
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010