KAL-Online
Z Multimediaexpo.cz
KAL-Online (칼온라인, kal je korejsky „meč“) je fantasy online hra ze žánru MMORPG. Její děj se odehrává v mystickém světě vytvořeném na základě korejské mytologie (speciálně na válce mezi velkým králem Ha-Nin a démony z Ban-Go). Její vznik byl grantován korejskou vládou s ambicemi na nejlepší online hru všech dob. Díky dotacím je navzdory své propracovanosti a složitosti (ve smyslu široké škály možností) možná hrát zcela zdarma. Hra je vydána v anglické a korejské verzi.
Obsah |
Historie
Rozmach Naraehy
Král Hanin otevřel nebe a zemi a tam, kde vychází Slunce vybudoval mocný národ Hwan. Po 3 tisíce a 300 let byli Hwanové vládci světa. Jejich náčelník Gúbalchán založil zemi zvanou Naraeha. Obrovské království měřilo 12 tisíc mil od severu k jihu a 5 tisíc mil od východu k západu.
14. král Ha-nin vládne nebesům
Když král Ha-nin dosedl na trůn, otevřel nová nebesa. Hwanové ztratili mnoho sil neustálými rozbroji, které vyvrcholili občanskou válkou. Jejich těžkosti jen prohlubovali výpady vnějších nepřátel - kmenů Tou a Hwasan. Dohoda o vzájemném neútočení se změnila v prach a mezi kmeny docházelo k otevřené agresi. Ta vyvrcholila mobilizací jednotek krále Ha-nina a podrobení všech osad kmene Hwasan. Kmen tou se však urputně bránil a útočil na Naraehu dvakrát tak silnějšími jednotkami, než měl k dispozici soupeř. I přes silovou převahu dokázal Ha-nin díky svým taktickým dovednostem udržet nepřítele na uzdě a mezitím sjednotit Hwany a ukončit dlouholeté občanské krveprolití.
Když skončila občanská válka, Naraeha zažila obrovský rozmach; samozřejmostí byla výroba ocelových zbraní nebo ražení nových tunelů a stavění cest pro obchodní kolony.
Ban-Go
Mír však neměl dlouhého trvání neboť Ban-go, náčelník kmene Seotae, obrátil své síly proti Ha-ninovi. Neustále útočil na Naraehu, ale ani jednou za 10 let nebyl schopen vítězství a byl rozdrcen. Odtáhl tedy na sever a chystal pomstu - strašnější než cokoliv předtím.
Král démonů
Na severu se Ban-Go setkal s králem démonů, který ztratil své tělo v Kaňonu mrtvého muže. Uzavřel s ním dohodu o pomstě Ha-ninovi a umožnil mu použít jeho tělo, aby vedl démony proti Naraeze. Ban-Go se přerodil v krále démonů, sjednotil ty nejstrašnější stvůry, jež Země nosila na svých bedrech a započal nejhorší válku, jaká kdy byla vedena. Válku mezi ním a Ha-inem, válku mezi člověkem a démonem…
Povolání
V KAL je možné vybrat si ze tří povolání, které lze v pozdějších úrovních rozvíjet do několika specializací.
- Knight (Mu-Sa) - rytíř
- Level 1-29: Wondering Knight
- Level 30-49: Apprentice Knight
- Level 50-69:
- Vagabond Swordsman
- Commander
- Level 70-90:
- God of Sword
- General
- Archer (Goong-Soo) - lučišník
- Level 1-29: Wondering Archer
- Level 30-49: Apprentice Archer
- Level 50-69:
- Expert Archer
- Imperial Commander
- Level 70-90:
- God of Bow
- Imperial General
- Mage (Joo-Sool-Sa) - kouzelník
- Level 1-29: Scholar
- Level 30-49: Literary Person
- Level 50-69:
- Hermit
- Chairperson of Joong-Bang (C. J. B.)
- Level 70-90:
- Ascetic
- Military Adviser
Poslání / Quest
Stejně jako v jiných hrách tohoto žánru i v KAL vystupují NPC postavy, které hráči udělují nejrůznější úkoly v závislosti na pokročilosti hráče. Za splněné poslání hráč obdrží zkušenost (vyjádřena číslem) a speciální body (Skill Point, Contribution Point), v několika případech též peníze (geon, zamogeon).
Smyslem hry je splnit co nejvíce poslání, co nejlépe povyšovat (levely) svoji postavu a neustále ji vylepšovat (skilly). Z hlediska typů se mouhou poslání dělit do třech hlavních kategorií:
Úkol / Task
Nejjednodušší, krátký úkol. Každý hráčův level zpravidla (výjimky jsou v druhé dekádě, kde na levelu 22 a 24 úkoly nejsou) obsahuje jeden úkol (který může být rozdělen do několika různých akcí typu „najdi tohle, odnes to támhle, dozvíš se další část a podle ní pak pokračuj“). Získávají se zkušenosti, skill pointy a vybavení.
Události / Events
Jsou delší a obtížnější než úkoly. Reflektují vývoj války mezi Ha-Nin a Bang-Go. Na druhou stranu jsou oceněny vyššími odměnami. Po čtvrté události může postava změnit, resp. upřesnit svojí specializaci.
Mise / Missions
Týmové úkoly. Zatím jsou ve stádiu příprav a nejsou do hry implementovány.
Možnosti hráče
Kromě bohapustého vraždění mobů umožňuje KAL celkem propracovaný systém hry, včetně obchodování a mezihráčskými souboji.
Parta / Party
Uskupení více hráčů (max. 6) za účelem pokoření silných mobů nebo za účelem rychlejšího nárůstu zkušeností buď vlastní postavy, nebo vajíčka. V neposlední řadě je party vhodná k získávání předmětů (v party je pravděpodobnost výskytu daleko vyšší, než u samostatných akcí). Získané peníze, zkušenost nebo předměty se rovnoměrně dělí mezi členy party.
Gilda / Guild
Uskupení lidí za účelem výměny informací a pozdějšímu vedení tzv. Guild War (válka mezi gildami), jejíž smyslem je získání hlavního královského hradu. Vítězná gilda určuje ceny zboží v celé krajině. Gilda získává zkušenost a může dosáhnout 4. levelu, tedy možnosti vést Guild War. Na rozdíl od party není automaticky rozdělována zkušenost, peníze ani předměty mezi její jednotlivé členy.
Duely / PvP
KAL umožňuje souboje mezi jednotlivými hráči. Ovšem pouze cvičně. Vítěz nezískává kromě dobrého pocitu nic, poražený nic neztrácí (kromě dočasného úbytku energie).
Obchodování
V KAL je možné obchodovat dvěma způsoby. Buď od NPC postav nebo hráč může sám prodávat vlastněné předměty.
Asasinace / Assassin
Zakoupením speciální masky a jejím nasazením se z hráče stává Assassin. Takový hráč pak může mimo bezpečné zóny (města, oblasti kolem Naroothu, Jook-Sun Cargo Station, Geum-Oh Mine, Giant Bird's Pub a okolí) napadat ostatní hráče a zabíjet je. Zneužívání assasinských masek hackery a znuděnými hráči na vysokých úrovních se stalo natolik rozšířeným, že byly masky nějprve na určitou dobu ze hry úplně odstraněny a posléze zdraženy tak, že jsou nyní pro mnoho hráčů prakticky nedostupné.
Vylepšování pomocí předmětů
Určité předměty (talismany), které obsahují zvláštní bonus (inteligence, zdraví, síla, mana atd.) lze používat v kombinaci s jinými předměty (zbraněmi, výstrojí atd.) za účelem vylepšení jejich vlastností a tím pádem ke zvýšení bojového potenciálu postavy.
Žargon
- egging – zpravidla ve stavu klidu nebo v partě sbírat zkušenost pro speciální předmět (vajíčko), které umožňuje na určité úrovni (11. level vajíčka, nikoliv hráče) transformaci v jedno ze tří zvířat (vajíčku přibývají levely podobně jako hráči)
- expit – likvidovat moby za účelem nárůstu zkušenosti (experience)
- fort – zkrácený výraz pro osadu Fort Of Geum-Oh Mine Castle, oblíbený startovací bod poslání od hráčského levelu 30 výše
- healovat – léčit
- ksing – (ze zkratky KS - kill stealing) příživnické likvidování mobů, které už má „rozdělané“ jiný hráč - snadná cesta ke zkušenosti, oblíbená činnost noobů, neetické
- level – hráčova úroveň
- luring – hráč ze sebe udělá návnadu a přiláká na sebe pozornost mobů, nechá se jimi pronásledovat, přičemž jiný, spřátelený hráč ze zálohy moby likviduje
- mob – démoni z Bang-Go, všechny nepřátelské postavy
- noob – nezkušený hráč, nováček, nebo také hanlivý výraz pro hráče, který něčím naštval ostatní
Externí odkazy
- oficiální web (anglicky)
- fórum o Kalu (česky)
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |