Ljulka AL-21

Z Multimediaexpo.cz

AL-21F3 v muzeu Berlin-Gatow

Ljulka AL-21 je proudový motor vytvořený sovětskou společností, která nesla jméno po svém hlavním konstruktérovi - Archipu Ljulkovi. Motor AL-21 se do služby dostal na začátku 60. let a pod pozdějším označením AL-21F3 byl použit v letounech Suchoj Su-17, Suchoj Su-24, prvních strojích MiG-23 a Suchoji T-10 (prototyp Suchoj Su-27). Verze bez přídavného spalování byla použita v Jaku-38.

Obsah

Technické údaje (AL-21F3)

  • Typ: Proudový motor s přídavným spalováním
  • Koncepce:
  • Průměr: 1100 mm
  • Délka: 5300 mm
  • Hmotnost suchého motoru: 1700 kg

Součásti

  • Kompresor: čtrnáctistupňový axiální kompresor
  • Spalovací komora:
  • Turbína:

Výkony

  • Maximální tah:
    • 76,4 kN
    • 109,8 kN s příd. spalováním
    • Měrná spotřeba paliva:
    • 77,5 kg.h.kN (volnoběh)
    • 87,7 kg.h.kN (max. výkon)
    • 189,7 kg.h.kN (s příd. spalováním)
  • Životnost: 1800 hodin

Externí odkazy


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Ljulka AL-21