MTX Tatra V8
Z Multimediaexpo.cz
MTX Tatra V8 je dvoumístný sportovní automobil s motorem nad zadní nápravou postavený na bázi mechanických skupin automobilu Tatra 613 a vyráběný firmou Metalex.
Automobil byl určen jednak pro sportovně založené zámožnější motoristy, jakož i pro perspektivní nasazení na závodních tratích – jeho parametry odpovídaly třídě supersportovních prototypů skupiny C.
První vůz byl představen veřejnosti koncem roku 1991 na autosalónu v Praze. Předtím však prototyp absolvoval jízdní zkoušky na polygonu závodu Tatra v Kopřivnici a jízdy na letišti v Mošnově a na autodromu v Mostě.
Autorem návrhu dynamicky působící sportovní karosérie byl známý český designér Václav Král. Základem karosérie byl tuhý a lehký prostorový rám svařený z ocelových trubek kombinovaný s trubkami a nýtovanými profily z lehkých slitin, na kterém byly upevněny velkoplošné povrchové panely ze sklolaminátu s vlepenými skly. Dveře se otvíraly směrem nahoru a dopředu. Světlomety v přední části byly výklopné. Přední a zadní díl karosérie bylo možné samostatně odebrat. Do vozů se montoval upravený vzduchem chlazený motor z Tatry 613 se zvýšeným výkonem a označením T623, a to buď v karburátorovém provedení, nebo se vstřikováním paliva Bosch K-Jetronic.
V roce 1997 se vozidlo MTX Tatra V8 úspěšně zúčastnilo pokusu o vytvoření nového českého rychlostního rekordu. Supertatra řízená automobilovým závodníkem Ing. Petrem Boldem dosáhla na dni rekordů 8. května na předepsaném měřeném úseku 1/8 míle rychlost 210,895 km/h; na delší trati však byla schopna dosahovat podstatně větší rychlost.
Celkově byly z původně plánované stokusové série vyrobeny jen tři kusy tohoto zajímavého automobilu (ČR - Muzeum v Lánech, Německo, Itálie) a čtvrtý vůz byl jako stavebnice dodán zájemci do USA. V některých pramenech je udáván počet vyrobených kusů čtyři a jedna stavebnice.
Technické údaje
- rozvor: 2400 mm
- délka: 4600 mm
- hmotnost: 1350 kg
- kola/pneumatiky: disky OZ Racing, pneu Pirelli Zero 245/70 ZR17 vpředu, 335/35/ZR 17 vzadu
- motor: Tatra 623, osmiválec chlazený vzduchem
- zdvihový objem: 3919 centimetrů krychlových
- výkon (kW/ot/min): 160/6000 – karburátor, 225/6700 – vstřikování,
- maximální rychlost v km/h: 246 (265 verze s vstřikováním)
- zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,2 s (5,6 se vstřikováním)
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |