Martin Blažíček
Z Multimediaexpo.cz
Martin Blažíček (* 1976) je český filmař, audiovizuální performer a pedagog. Patří mezi nejaktivnější organizátory dění kolem experimentálního filmu v ČR, je jedním z kurátorů prostoru NoD v Praze a občasně publikuje v časopisu Cinepur. V současné době je doktorandem Centra audiovizuálních studií (CAS) Filmové a televizní fakulty Akademie múzických umění FAMU v Praze v oboru audiovizuální performance a působí také jako lektor na Institutu intermédií při ČVUT v Praze.
Obsah |
Biografie
- 1995-1997 - Studoval na Institutu základů vzdělanosti Univerity Karlovy v Praze
- 1997-2005 - Absolvoval FAMU, obor střihová skladba.
- Od roku 1997 natáčí krátké experimentální filmy na formátu 8 a 16mm, ve své tvorbě využívá techniky přímé malby na filmovou surovinu (tzv. hand-made film), objektovou a materiálovou manipulaci na povrchu filmu a další techniky, včetně optického kopírování. Signifikantním je pro jeho práci stejný zájem o povrch filmového materiálu, jako o obsah obrazu. Jeho tvorba je zaměřena především na vizuální kvality obrazu, je autorem řady abstraktních filmů a performancí.
- V hraných a dokumentárních filmech pracuje výrazně se zvukovou stopou, která někdy svým významem přesahuje působení obrazu.
- Od roku 1999 pracoval se skupinou filmové akce Ultra a FAG, jejichž tvorba zahrnovala improvizovaná představení až ze sedmi 16mm projektorů. V rámci skupiny Ultra realizoval dvě celovečerní představení (Units a Night Stories) s Ondřejem Vavrečkou představení Š28sq a PP-pleonasmus.
- Od roku 2004 začíná používat obraz jako médium, jeho nejnovější projektz jsou postaveny na široké škále vnější a vnitřní interakce zvuku a obrazu.
Jeho posledním počinem je projekt Mikroloops na kterém spolupracoval se Stanislavam Abrahámem, Michailem Cabowitzem a Georgijem Bagdasarovem. Jeho živá vystoupení jsou jistou analogií hudebního improvizingu s částečným zapojením DIY postupů.
Tvorba
Filmová tvorba Martina Blažíčka se opírá o řadu experimentálních technik filmové animace, mj. přímou malbu, kresbu a objektovou manipulaci a chemické zpracování povrchu filmu. Od roku 2003 se věnuje převážně živé a site-specific performanci, během které různými způsoby ovlivňuje podobu projekce během představení.
Autorská filmografie
(krátké a středometrážní filmy)
- 2008 Jihlava08 (zakázka, znělka MFDF)
- 2007 Studie 10 (zakázka, sekvence filmu Bitevní pole Titan, r.Zdeněk Holý)
- 2003
- Noční (příběhy)
- Studie 9
- Luna-Luna-Luna
- 2002
- Popis obrazu
- Studie 8
- 2001 Pour J.B. spolupráce s M.Čihákem
- 2000
- Hérakleitos
- Hlas v telefonu spolupráce s M.Ježkem
- Krátké filmy 99-00
- 1999
- Psoty lopoty
- Studie 2-7
- 1998
- Studie 1
- Copyright Kren
- Šedá zóna
- 1997
- Fragment
- NP55-neg.film
- Test
- Neo-B
Autorská videografie
- 2004
- Zurich Interlaced
- Train Diagram
- Landscape-1
- Landscape-2
- China
- Body-1
Autorské performance a instalace
Performance
- 2007
- Near Zlate Piesky spolupráce se Stevenem Ballem
- Mikroloops
- 2006
- Eutopia spolupráce se Stevenem Ballem
- P-P (pleonasm)spolupráce s Ondřejem Vavrečkou
- 2005 Š28-sq spolupráce s Ondřejem Vavrečkou
- 2004 Periferie spolupráce s Milošem Vojtěchovským, Beth Custer, M.Alacamem, Ch.Pajerem
- 2003
- Walking Man spolupráce s Evou Klimáčkovou a Ayelem Ramosem
- Lumiere Project spolupráce s Tonic Train a O.Vavrečkou*
- 2001 Day As a Creation (I) / No.2 Pattern spolupráce s M.Šimáčkem a Agon Orchestra
- 2000 - 2002 Ultra spolupráce s Františkem Wirthem a Alicí Růžičkovou*
Instalace
- 2006 Datei Speicher spolupráce s Ondřejem Vavrečkou
- 2004 Koridor
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |