Mazda 323

Z Multimediaexpo.cz

Mazda 323
1979-1980 Mazda 323 1.4 hatchback 01.jpg
Mazda 323
Základní charakteristika
Výrobce
Koncern
Produkce
Vyrobeno
Místa výroby
Karoserie
Designér
Třída
Technické údaje
Délka
Šířka
Výška
Rozvor
Hmotnost
Objem nádrže
Motor a převodovka
Motor
Objem
Počet válců
Výkon
Převodovka
První verze

Mazda 323 nebo Mazda Familia je japonský automobil. Vyráběla se nejdříve v Hirošimě, u novější generace i v Hofu. Kromě Japonska se vyrábí také v Malajsii, Tchaj-wanu, Jihoafrické republice, Kolumbii a na Novém Zélandu. Mezi lety 1964 a 2003 bylo vyrobeno 9 verzí.

Obsah

První verze

První generace byla vyráběna od října 1964. Byla navržena intalským designerem Guigiarem. Této generaci se také říkalo Mazda 800 a Mazda 1000. Má dvě verze - sedan, combi a coupé. Vyráběly se dva typy motorů, oba čtyřválce OHV. Sedan má 720 kg, coupe 790 kg. Výroba přestala roku 1966.

Druhá verze - R1000

Druhá verze

Druhá generace se vyráběla od roku 1966 do roku 1976. Jméno této verze jsou Mazda 1000, Mazda 1300 a Mazda 1200 (pod názvem 1200 byla prodávána v USA). Váha je 810 kg, motory byly 3 - dva OHV a jeden TC. Stejně jako první generace se vyráběla v Hirošimě - ne v Hofu jako některé novější verze. Byla ve verzích sedan a kombi.

Třetí verze

Třetí verze

Výroba této verze začala v roce 1976. Existuje kupé, sedan a kombi. Vyráběla se se třemi motory.

Motory

  • 1973-1976 - 987 cm³, 37 kW
  • 1970-1973 - 1.3 L (1272 cm³) TC, 51 kW
  • 1973-1976 - 1.6 L (1586 cm³), 60 kW

Verze pro USA se jmenovaly Mazda 808 a Mazda Mizer. Po třech letech výroby (1976) byla výroba této generace skončena.

Čtvrtá verze - GLC

Čtvrtá verze

Čtvrtá verze má samostatný název - Mazda GLC. Vyráběla se 1977-1985. Váha je 812 kg. Do tohoto auta byly montovány tři druhy motorů.

Motory

  • 1.0 L (985 cm³) PC, 33 kW
  • 1.3 L (1272 cm³) TC, 44 kW
  • 1.4 L (1415 cm³) UC, 52 kW

Americká verze se jmenovala také GLC. Motory pro tuto verzi byly PC, TC a UC.

Pátá verze - GLC

Pátá verze

Od roku 1980 se vyrábí pátá generace. Výroba skončila 1988. Narozdíl od předchozích verzí se vyráběla i v Hofu.

Motory

  • 1.1 L (1071 cm³) 40 kW
  • 1.3 L (1296 cm³) 50 kW
  • 1.5 L (1490 cm³) 55 kW
  • 1.5 L (1490 cm³) 63 kW

Šestá verze

Šestá verze

Šestá generace se vyrábí v letech 19851989. Říká se jí také Ford Tonic nebo Sao Penza.

Motory

  • 1985-1986 - 1.1 L (1071 cm³) 40 kW
  • 1985-1986 - 1.3 L (1296 cm³) 50 kW
  • 1987-1989 - 1.3 L (1324 cm³) 49 kW
  • 1985-1989 - 1.5 L (1498 cm³) 54 kW
  • 1985-1989 - 1.6 L (1597 cm³) 76 kW
  • 1985-1989 - 1.6 L (1597 cm³) turbo, 105 kW
  • 1985-1989 - 1.7 L (1720 cm³) diesel, 42 kW
  • 1985-1988 - 1.5 L (1490 cm³) 2 barrel, 54 kW

Sedmá verze - FF2F

Sedmá verze

Vyráběla se mezi 1989 a 1994. Jméno verze je FF2F. Říká se mu také Ford Laser.

Motory

  • 1989-1991 - 1.6 L (1598 cm³) 64 kW
  • 1989-1994 - 1.8 L (1839 cm³) 77 kW
  • 1989-1994 - 1.8 L (1839 cm³) 96 kW
  • 1989-1991 - 1.8 L (1839 cm³) turbo, 120 kW
  • 1991-1994 - 1.8 L (1839 cm³)
  • 1992-1993 - 1.8 L (1839 cm³) turbo, 156 kW
  • 1990-1993 - 1.3 L (1324 cm³) 55 kW
  • 1990-1993 - 1.7 L (1720 cm³) Diesel, 42 kW

Osmá verze - FG3G

Osmá verze

Vyrábí se od roku 1994 do roku 1998. Samostatné jméno je FG3G. Této generaci se také říká Mazda Etude, Mazda Allegro a Ford Laser.

Motory

  • 1994-1998 - 1.5 L (1489 cm³) 66 kW
  • 1994-1996 - 1.8 L (1840 cm³) 84 kW
  • 1994-1996 - 2.0 L (1995 cm³) 106 kW
  • 1995-1999 - 1.3 L (1324 cm³) 54 kW
  • 1995-1999 - 1.8 L (1840 cm³) 96 kW
  • 1995-1999 - 2.0 L (1998 cm³) diesel, 52 kW

Devátá verze - FH4F

Devátá verze

Výroba: 20002003. Jméno verze je FH4F, má i mnoho jiných názvů: Mazda Allegro, Ford Activa, Ford Lynx, Isamu Genki, Ford Laser, Ford Laser Lidea.

Motory

  • 1.3 L
  • 1.5 L
  • 1.8 L
  • 2.0 L
  • 2.0 L Diesel
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Mazda 323