MiG-3
Z Multimediaexpo.cz
Stíhací letoun MiG-3 byl přímým pokračovatelem typu MiG-1. Letoun měl špatné vlastnosti při bojích v nižších letových hladinách, ale byl vynikající ve velkých výškách. Proto bylo využíván k taktickému vzdušnému průzkumu a jako výškový stíhací letoun u protivzdušné obrany
Obsah |
Vývoj
Oproti letounu MiG-1 došlo u nového typu k několika změnám. Do strany se otevírající kryt kabiny byl nahrazen dozadu odsouvatelným krytem, zvýšil se objem nádrží paliva, došlo k úpravám nosné plochy, letadlo bylo osazeno novým typem vrtule a většími pneumatikami. Zanedbalo se ale prodloužení zadní části trupu s ocasními plochami ležícími příliš blízko ke křídlům, což nezajišťovalo dostatečnou podélnou stabilitu.
Bojové užití
Problémy s uvedením do bojové činnosti byly u letounu MiG-3 stejné, jako u jeho předchůdce MiG-1. Piloti nebyli řádně vycvičeni k jeho ovládání, letadlo se nehodilo k bojům v nižších letových hladinách, které na východní frontě dominovaly. Proto byly tyto letouny převeleny k jednotkám protivzdušné obrany a k leteckému průzkumu. A právě ve výškách si sovětští piloti velice cenili rychlosti MiG-3. Výroba pokračovala do roku 1942, vyrobeno bylo 3322 kusů. Stroje létaly u protivzdušné obrany až do konce války.
Specifikace (MIG-3)
Technické údaje
- Posádka: 1 (pilot)
- Délka: 8,25 m
- Rozpětí: 10,30 m
- Plocha křídel: 17,44 m²
- Prázdná hmotnost: 2 595 kg
- Vzletová hmotnost : 3 350 kg
- Pohonná jednotka: motor Mikulin AM-35A
- Výkon pohonné jednotky: 1 007 kW
Výkony
- Maximální rychlost: 640 km/h
- Dolet: 1195 km
- Dostup: 12 000 m
Výzbroj
- 1x kulomet ráže 12,7 mm
- 2x kulomet ráže 7,62 mm
- 6x neřízené rakety RS-82 nebo až 500 kg bomb
Reference
- Zbyněk Válka – Stíhací letadla 1939/45
- Olaf Groehler – Letecká válka 1939 - 1945
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |