Opel Insignia
Z Multimediaexpo.cz
Opel Insignia | ||
Opel Insignia 20090307 front.jpg | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Výrobce | ||
Koncern | ||
Produkce | ||
Vyrobeno | ||
Místa výroby | ||
Karoserie | ||
Designér | ||
Třída | ||
Technické údaje | ||
Délka | 4830 | |
Šířka | 1856 | |
Výška | 1498 | |
Rozvor | 2737 | |
Hmotnost | 1470 | |
Objem nádrže | ||
Motor a převodovka | ||
Motor | Benzín: 1,6–2,8 l (85–191 kW) Diesel: 2,0– 2,9 l (81–184 kW) | |
Objem | ||
Počet válců | ||
Výkon | ||
Převodovka | šestistupňová |
Opel Insignia je osobní automobil střední třídy vyráběný automobilkou Opel. Vůz prodávaný od listopadu 2008 na trhu nahrazuje model Vectra C.[1] S touto změnou skončil Opel i s výrobou vozů Signum a Tigra.[2]
Sedan Opel Insignia byl představen v červenci 2008 v Londýně na British International Motor Show. Počátkem roku má být dostupný i ve verzi kombi[3] . Ta byla představena v říjnu 2008 na pařížském autosalonu.[4]
V kontinentální Evropě je vůz prodáván jako Opel, ve Velké Británii jako Vauxhall a v Číně pod značkou Buick.[5] Společnost Holden plánuje dovoz do Austrálie a na Nový Zéland.[6] V Latinské Americe bude prodávána pod značkou Chevrolet, zde si také ponechá jméno Vectra.[7]
Ceníkové ceny Insignie v základní výbavě začínají na 22 700 € (1,6i Insignia) a pokračují až k 41 575 € (2,8 V6 Turbo Automatik 4x4 Cosmo) (stav: červenec 2008, ceny pro Německo).
Opel Insignia získal ocenění „Auto roku 2009“. Zvítězil o jediný bod před vozem Ford Fiesta.[8]
Motory
Se začátkem prodeje bylo k vozu Opel Insignia na výběr sedm verzí motorů: čtyři zážehové a tři vznětové, později přibyly další. Všechny vozy jsou sériově vybaveny šestistupňovou převodovkou a splňují požadavky budoucí normy Euro-5.[9] Verze s nejnižší spotřebou 2,0 l CDTI nese označení „Ecoflex“.[9]
1.6 Ecotec | 1.6 Turbo Ecotec | 1.8 Ecotec | 2.0 Turbo Ecotec | 2.8 V6 Ecotec | |
---|---|---|---|---|---|
Motor | Zážehový motor | ||||
Typ motoru | Řadový čtyřválec | V6 | |||
Objem | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1796 cm³ | 1998 cm³ | 2792 cm³ |
Výkon | 85 kW (115 k) při 6000 ot/min | 132 kW (180 k) při 5500/min | 103 kW (140 k) při 6300/min | 162 kW (220 k) při 5300/min | 191 kW (260 k) při 5500/min |
Kroutící moment | 155 Nm při 4000 ot/min | 230 Nm při 2200–5500/min | 175 Nm při 3800/min | 350 Nm při 2000–4000/min | 350 Nm při 1900–4500/min |
Zrychlení 0 na 100 km/h v s* | 13,5 | 9,1 | 11,9 | 7,6 | 6,9 |
Max. rychlost, km/h* | 192 | 220 | 206 | 242 | 250 |
Spotřeba (dle EWG kombinovaná, l/100 km) | 7,6 | 8,0 | 7,8 | 8,9 | 10,9 |
emise CO2 kombinované, g/km | 179 | 188 | 184 | 208 | 256 |
Norma výfuk. plynů klasifikace EU | Euro 5 |
* hodnoty platné pro limuzínu
2.0 CDTI Ecotec | 2.0 CDTI Ecotec | 2.0 CDTI Ecotec | 2.0 CDTI Ecotec | |
---|---|---|---|---|
Motor | Vznětový | |||
Typ motoru | Řadový čtyřválec | |||
Objem | 1956 cm³ | 1956 cm³ | 1956 cm³ | 1956 cm³ |
Výkon | 81 kW (110 k) při 4000/min | 96 kW (130 k) při 4000/min | 118 kW (160 k) při 4000/min | 140 kW (190 k) při 4500/min |
Kroutící moment | 260 Nm při 1750–2500 ot/min]] | 300 Nm při 1750–2500/min | 350 Nm při 1750–2500/min | 400 Nm při 2000/min |
Zrychlení 0 na 100 km/h, s* | 12,4 | 11,1 | 9,5 | 9,3 |
Max. rychlost, km/h* | 188 | 205 | 218 | 224 |
Spotřeba (dle EWG, kombinovaná, l/100 km) | 5,8 | 5,8 | 5,9 | 6,7 |
Emise CO2 kombinované, g/km | 154 | 154 | 154 | 174 |
Norma výfuk. plynů EU | Euro 5 |
* údaje pro limuzínu
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |
Chybná citace Nalezena značka
<ref>
bez příslušné značky <references/>
.