Radeon R600
Z Multimediaexpo.cz
Radeon R600 je inženýrské označení pro GPU vyvíjené firmou ATI (později AMD) a je pájen na grafické karty řady Radeon HD 2000 a řady FireGL 2007. Grafické karty na jádru R600 byly uvedeny 14. květen 2007. Obchodní název je AMD Radeon HD 2xx0 (HD 2400, HD 2900 a další). Podporuje DirectX 10, Shader model 4.0 a OpenGL 3.0. Kompatibilita byla se slotem PCI-E 1.1 16× a nižším. AMD v této době odkupuje ATI. Díky tomu došlo ke zpoždění a neúplnému doladění.
Nástupce byla R680 (55nm upravená verze R600).
Obsah |
R600
Jádro
Jádro R600 je první jádro postavené na unifikovaných shaderech a každý unifikovaný shader je postaven z pěti 5D jednotek. Bylo to poslední HIGH-END jádro od AMD. ATI při vytváření parametrů jádra počítalo, že se grafika v PC hrách a náročnost scén bude vyvíjet jinak. Díky tomu je R600 stavěna na vyšší vyhlazování než je 8x, kde dosahuje menších propadů výkonu než jiné karty v té době. Kvůli použití nové 80 nm nanotechnologie a neodladěnosti má čip velké TDP (okolo 230 W).
Paměť
Jádro mělo 512 bitovou sběrnici k připojení paměti, díky čemu měla propusnost až 128,0 GB/s. Paměti se používaly DDR2 až GDDR4.
Typy
- RV610 (HD 2400)
- nižší třída
- 65nm technologie, vyráběno u TSMC
- 8 5D (40 SP)
- 64-bitová paměťová sběrnice
- RV630 (HD 2600)
- střední třída
- 65nm technologie, vyráběno u TSMC
- 24 5D (120 SP)
- 128-bitová paměťová sběrnice
- R600 (HD 2900)
- vyšší třída
- 80nm technologie, vyráběno u TSMC
- 64 5D (320 SP)
- 512-bitová paměťová sběrnice
Podrobnější info
- 1 Zařazení je bráno v době vydání nebo po dobu kdy nebylo nic novějšího.
- 2 Rozděleno na počet SM bloků v jádru, počet Shader jednotek v 1 SM bloku a počet jednotek v 1 Shader jednotce
- 3 GFLOPs = FMAD
Počet jader |
---|
1 |
Název čipu | Vydáno | Modely karet | Část trhu 1 | Připojitelné rozhraní | Jádro | Frekvence (MHz) | Výkon | Paměťová část | Podpora API | TDP (W) | Poznámky | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Proces (nm) | Počet tranzistorů (miliónů) | Plocha jádra (mm2) | SM bloky2 | Shadery | TMU | ROP | Poměr jednotek | Čip | Paměti | Teoretický v Single Precision (GFLOPs)3 | Fillrate | Paměť (MiB) | Typ pamětí | Propustnost (GB/s) | Šířka sběrnice (bit) | DirectX | Shader model | OpenGL | 3D | ||||||||||||||
Počet | Shader jednotky | Jednotek | 5D jednotek | Jednotek | Reálná | Efektivní | Texture (GT/s) | Pixel (GP/s) | FP32 Pixel (GP/s) | Propustnost geometrie (Mpolygon/s) | |||||||||||||||||||||||
RV610 A12 | 2007 | HD 2350 | OEM | PCIe x16 AGP 8x | 65 | 180 | 85 | 1 | 8 | 5 | 8 | 40 | 4 | 4 | 2:1:1 | 525 | 400 | 800 | 42 | 2,1 | 2,1 | 1,05 | 525 | 256 | DDR2 | 6,4 | 64 | 10 | 4 | 2.1 | 20 | UAV deaktivováno kvůli chybě v čipu | |
RV610 | PRO | 2007 | HD 2400 PRO | Nižší | PCIe x16 AGP 8x PCI | 525 | 400 | 800 | 42 | 2,1 | 2,1 | 1,05 | 525 | 128 256 512 | DDR2 | 6,4 | 3.3 | 20 | podpora ATI Hybrid Graphics (Dell WX085) | ||||||||||||||
XT | HD 2400 XT | 700 | 800 | 1600 | 56 | 2,8 | 2,8 | 1,05 | 525 | 256 | GDDR3 | 12,8 | 25 | ||||||||||||||||||||
RV630 | PRO | 2007 | HD 2600 PRO | Střední | PCIe x16 AGP 8x | 65 | 360 | 153 | 3 | 24 | 120 | 8 | 4 | 6:2:1 | 600 | 500 | 1000 | 144 | 4,8 | 2,4 | 1,2 | 600 | 256 512 | DDR2 | 16 | 128 | 35 | ||||||
700 | 1400 | GDDR3 | 22,4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
XT | HD 2600 XT | 800 | 900 | 1800 | 192 | 6,4 | 3,2 | 1,6 | 800 | GDDR3 | 28,8 | 45 | |||||||||||||||||||||
1100 | 2200 | GDDR4 | 35,2 | 50 | |||||||||||||||||||||||||||||
R600 | GT | 6. listopadu 2007 | HD 2900 GT | Vyšší | PCIe x16 AGP 8x | 80 | 700 | 420 | 6 | 48 | 240 | 12 | 12 | 4:1:1 | 600 | 800 | 1600 | 288 | 7,2 | 7,2 | 3,6 | 600 | 256 512 | GDDR3 | 51,2 | 256 | 150 | bez UVD | |||||
PRO | 25. září 2007 | HD 2900 PRO | 8 | 64 | 320 | 16 | 16 | 600 | 800 | 1600 | 384 | 9,6 | 9,6 | 4,8 | 600 | 512 1024 | GDDR3 | 51,2 | 256 | bez UVD | |||||||||||||
800 | 1600 | GDDR3 | 102,4 | 512 | |||||||||||||||||||||||||||||
925 | 1850 | GDDR4 | 118,4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
XT | 14. května 2007 | HD 2900 XT | Nejvyšší | 743 | 825 | 1650 | 475 | 11,9 | 11,9 | 5,95 | 743 | 512 1024 | GDDR3 | 105,6 | 512 | 215 | bez UVD | ||||||||||||||||
1000 | 2000 | GDDR4 | 128 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Název čipu | Vydáno | Modely karet | Část trhu 1 | Připojitelné rozhraní | Proces (nm) | Počet tranzistorů (miliónů) | Plocha jádra (mm2) | Počet | Shader jednotky | Jednotek | 5D jednotek | Jednotek | TMU | ROP | Poměr jednotek | Čip | Reálná | Efektivní | Teoretický v Single Precision (GFLOPs)3 | Texture (GT/s) | Pixel (GP/s) | FP32 Pixel (GP/s) | Propustnost geometrie (Mpolygon/s) | Paměť (MiB) | Typ pamětí | Propustnost (GB/s) | Šířka sběrnice (bit) | DirectX | Shader model | OpenGL | 3D | Poznámky | |
SM bloky2 | Shadery | Paměti | Fillrate | ||||||||||||||||||||||||||||||
Jádro | Frekvence (MHz) | Výkon | Paměťová část | Podpora API | TDP (W) |
R680/RV670
- Související informace naleznete v článku: Radeon R680.
Staví na jádru R600. Je upravené, optimalizované a vyráběné 55 nm procesesem. 512-bitovou paměťovou sběrnici nahradila méně náročná a nákladná 256-bitová. Paměti se stále používají od DDR2 až po GDDR4. Umisťuje se na grafické karty Radeon HD 3000.
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |