Toyota 2000GT
Z Multimediaexpo.cz
Modelem Toyota 2000GT si chtěla Toyota udělat reklamu a vykreslit image. Poprvé se vůz objevil v roce 1967 na Tokijském autosalonu. Výroba skončila v roce 1970. Bylo vyrobeno pouze 337 vozů.
Návrh vozu vytvořil známý newyorský automobilový návrhář hrabě Albrecht Graf von Goertz. Ten se proslavil návrhy automobilů BMW 507 nebo spoluúčastí při návrhu vozu Datsun 240Z. Návrh karoserie si nevyžádala Toyota, ale Nissan. Když pak firma Yamaha sestrojila funkční prototyp, Nissan od smlouvy odstoupil. Toho využila Toyota, která návrh od Yamahy koupila. Design připomínal slavný anglický vůz Jaguar E-type. Problémem vozu byla ale jeho vysoká cena. Za 6800 dolarů bylo možné koupit si prestižnější vozy Porsche nebo Jaguar. Kvůli tomu se do Spojených států prodalo pouhých 63 exemplářů. Proto byl pro automobilku tento typ ztrátový. Kvůli pouhým 337 vyrobeným vozů patří v současnosti 2000GT k vyhledávaným Japonským klasickým vozům.
Pohon obstarával řadový šestiválec s výkonem 150 koní při 6500 ot/min. Maximální rychlost byla 215 km/h. 1275 kg těžký vůz se rozjel k hodnotě 110 km/h za 12,7 sekundy. Páteřové šasi, podobné tomu ve vozech Lotus, bylo v konstrukci evropských i japonských vozů té doby velice vzácné. Motor vozu měl 2 vačkové hřídele, ale vozy určené pro export do Ameriky měly pouze jednu vačkovou hřídel. Navíc měly klimatizaci a automatickou převodovku. Za 3 roky výroby nebyl základní model nijak inovován.
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |